اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار ارومیه خبر داد

نبود مجتمع مرکزی مشکل توسعه صنعت خشکبار آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار ارومیه گفت: نبود میدان و مجتمع مرکزی برای تسریع در ارائه محصولات مشکل اصلی توسعه صنعت خشکبار آذربایجان‌غربی است.

نبود مجتمع مرکزی مشکل توسعه صنعت خشکبار آذربایجان غربی

نصرالله نوبختی افشار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نبود میدان مرکزی و مجتمع ویژه ارائه محصولات در حوزه آجیل و خشکبار و عدم حمایت مسئولان برای ایجاد اشتغال برای مناسب‌سازی بسته‌بندی‌های محصولات از عمده‌ترین مشکلات رونق این صنعت در استان است.

وی تصریح کرد: ایجاد میادین و همچنین توسعه صنعت بسته‌بندی خشکبار با ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله مواردی است که باید مورد حمایت جدی مسئولان قرار گیرد.

نوبختی‌افشار با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه استان آذربایجان‌غربی در تولید آجیل و خشکبار توجه به ایجاد مجتمع مرکزی این محصولات برای حمایت از کشاورزان را امری ضروری و لازم دانست.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار ارومیه اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 70 واحد فعال در بخش‌های مختلف تولید، پخت و توزیع در صنف آجیل و خشکبار فعال هستند.

وی با اشاره به نحوه نظارت بر فعالیت این مرکز خاطر نشان کرد: نظارت بر نحوه عملکرد مراکز فعال در صنف آجیل و خشکبار توسط گروه بازرسی متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی و اتحادیه به صورت مستمر برای جلوگیری از تخلفات ناشی از گران‌فروشی و کم‌فروشی به صورت مستمر انجام می‌شود.

نوبختی‌افشار با بیان اینکه اغلب اقلام آجیل و خشکبار یا صادراتی هستند و یا وارداتی، علت اصلی عدم ثبات قیمت در این صنف را وجود نوسانات در بازار عنوان کرد و افزود: اتحادیه و بارزسان سعی در کنترل قیمت و یکسان‌سازی آن دارند.

وی یادآور شد: استان آذربایجان‌غربی و به تبع آن شهر ارومیه از مراکز عمده تولید و تهیه خشکبار و آجیل در کشور بوده و بیشتر محصولات آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار ارومیه بازار کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان را از جمله بازار هدف محصولات استان آذربایجان‌غربی ذکر کرد.

انتهای پیام/61013/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول