اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان:

حرکت حوزه و دانشگاه نباید در موازات یکدیگر باشد

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان دسیسه‌های دشمن را سبب جدایی آموزه‌های حوزه و دانشگاه از یکدیگر دانست و گفت: حوزه و دانشگاه در عصر جدید باید در موازات یکدیگر حرکت نکنند.

حرکت حوزه و دانشگاه نباید در موازات یکدیگر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا ملک‌علیپور ظهر امروز در همایش بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات واحد رشت با اشاره به شهادت بزرگانی مانند بهشتی، مطهری، باهنر و مفتح اظهار کرد: زمان شناسی به‌ موقع این بزرگان موجب شده تا جامعه دغدغه‌های اجتماعی زمان خود را بشناسد.

وی ایجاد وحدت‌هایی مانند رابطه ایران با آمریکا قبل از انقلاب را از نوع وحدت‌های تاکتیکی و بسیار شکننده خواند و تصریح کرد: وحدت جهان اسلام و مستضعفان که مبتنی بر اعتقادات و ارزش‌های دینی بوده، مستحکم و غیر‌قابل گسستنی است.

این مسئول، وحدت حوزه و دانشگاه را موجب استحکام وحدت جهان اسلام و مستضعفان دانست و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب تربیت افراد متخصص و متعهد می‌شود.

وی شکل‌گیری چنین وحدتی را از دغدغه‌های شهید مفتح نامید و ادامه داد: حوزه و دانشگاه باید نظام آموزشی یکدیگر را بپذیرند و در تعامل با هم حرکت کنند.

ملک‌علیپور، دسیسه‌های دشمن را سبب جدایی آموزه‌های حوزه و دانشگاه از یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته بزرگان تاریخ ما با تربیت دینی و تسلط بر قرآن، احادیث و ... در حرکت به طرف کسب دانش گام برمی‌داشتند در صورتی که امروزه آرمان دانشگاه‌ها مبتنی بر حرکت به سوی جامعه‌ای مبتنی بر عقل‌ابزاری است.

وی با بیان اینکه حوزه به تشکیل جامعه‌ای عقلانی، فلسفی و دینی با فرهنگ ارزشی توجه دارد، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه در عصر جدید در موازات یکدیگر حرکت نکنند.

این مسئول، وجود برخی از سرفصل‌های آموزشی را موجب جدایی حوزه از دانشگاه خواند و تصریح کرد: تشکیل دروس عمومی در دانشگاه‌ها به دلیل پر کردن خلأهایی بود که از نبود توجه به علوم حوزوی شکل گرفته است.

وی، با تصریح بر اینکه مبانی دروسی مانند اقتصاد اسلامی و علوم سیاسی اسلامی باید طبق مبانی اسلامی در دانشگاه‌ها تدریس شود، اذعان کرد: نقاط ضعف و دلایل ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه‌ها برای تشکیل یک زندگی معنوی باید شناسایی شود و مورد بررسی قرار گیرد.

ملک‌علیپور، با اشاره به فعالیت دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها اضافه کرد: دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دلیل اجرای بسیاری از برنامه‌های عملیاتی و امور اجرایی از سیاست‌گذاری‌های لازم دور شده‌اند که باید در این راستا به دغدغه‌های امام راحل و شهدا پاسخ دهند.

وی طرح بازدید از خانواده‌های معظم شهدا توسط دانشجویان را یکی از بهترین طرح‌های تاثیرگذار دانست و یادآور شد: دانشجویان باید برای ایجاد وحدت و آشنایی بیشتر با زندگی طلاب از حوزه‌های علمیه و نحوه زندگی آنها بازدید کنند زیرا به یقین به نقاط اشتراکی می‌رسند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان، بر مطالعه چگونگی برقراری ارتباط دانشجو و طلبه تاکید کرد و متذکر شد: هر قدر مطالعه و ارتباطات بین حوزه و دانشگاه بیشتر شود، فاصله‌های تحمیل شده از طرف غرب کمتر و پیوندها مستحکم‌تر می‌شود.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را در امتداد یکدیگر مطلوب دانست و اذعان کرد: این دو نهاد مکمل یکدیگر برای تشکیل زندگی با فضایی مملو از نشاط معنوی هستند.

انتهای پیام/84002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول