اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

فروش داروهای ترکیبی در مکانی به جز داروخانه ممنوع است

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد باید بدانند که فروش داروهای ترکیبی در مکانی به جز داروخانه‌ها مانند آرایشگاه‌های زنانه و یا سایر مکان‌ها از این قبیل ممنوع است.

فروش داروهای ترکیبی در مکانی به جز داروخانه ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا اسلامی ظهر امروز در نشست خبری مداخله‌گران درمان که در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: استفاده از این قبیل داروها ممکن است عوارض جبرا‌ن‌ناپذیر زیادی در پی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تنها پزشکان حق معاینه و تجویز دارو را به بیماران دارند تصریح کرد: عطاری‌ها و یا افرادی که دوره‌های کوتاه مدتی از تخصص‌های گوناگون را گذرانده‌اند به هیچ وجه حق معاینه بیمار و یا تجویز دارو را برای آنها ندارند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مردم باید از حقوق شهروندی خود در زمینه‌ مداخلات درمانگرانه افراد غیرمتخصص آگاه باشند خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات افراد غیرمتخصص در زمینه‌های درمانی می‌توانند مراتب را به‌اطلاع مسئولان رسانده و از افراد خاطی شکایت کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه آرایش و میل به زیبایی یکی از امیال طبیعی انسان است ادامه داد: برخی از متخلفان سودجو از این میل استفاده کرده و سبب به‌وجود آمدن ضررهای زیادی برای سلامت پوست، مو و یا دیگر اعضای بدن می‌شوند.

وی فرهنگ‌سازی را در زمینه اقدام برای مداخله‌گران امروزی ضروری عنوان کرد و متذکر شد: مردم باید در زمینه‌های مختلف این مقوله اطلاعات کافی را به دست آورند تا زمینه سودجویی افراد متخلف در این زمینه کاهش پیدا کند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از مشکلات نظارتی برای مکان‌های بسته است اذعان کرد: در بسیاری از موارد افراد به‌ دلیل ناآگاهی و یا سودجویی در آرایشگاه‌ها و مطب‌های خصوصی خدماتی را ارائه می‌دهند که در حد تخصص آنها نیست.

اسلامی ادامه داد: این افراد ضررهای زیادی را متوجه سلامت جامعه می‌کنند و با آنها برخوردهای قاطع قانونی به عمل‌ می‌آید.

وی با اشاره به همکاری خوب صنف‌های مختلف به‌ویژه صنف آرایشگران در زمینه مداخلات درمانی بیان کرد: هدف اصلی نظارت بر حذر داشتن مردم از مکان‌هایی است که خدمات خارج از عرف ارائه می‌دهند و نمی‌توان نظارت مستقیم و یا کاملی بر روی آنها انجام داد.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در مشهد 2 هزار و 500 مطب پزشک، 200 مؤسسه پیراپزشکی و 46 بیمارستان وجود دارد تصریح کرد: مردم می‌توانند برای کارهای درمانی خود به این مراکز و یا مراکزی که مجوز مربوطه به خدمات را دارند مراجعه کنند.

اسلامی تاکید کرد: به عنوان مثال تزریق ژل، بوتاکس، انجام دادن طب سوزنی ، تجویز رژیم، گونه‌گذاری و دیگر مقولاتی از این دست از جمله مواردی هستند که مردم برای انجام دادن آنها باید به متخصصان مربوطه مراجعه کنند و به هیچ وجه به افرادی که تخصص مربوطه را ندارند مراجعه نکنند.

وی در ارتباط با کمیته‌های نظارتی برای پایش مداخله‌گران درمانی یادآور شد: در حال حاضر 8 کمیته با عنوان‌های کمیته پوست و مو، تغذیه، همسویی پایش مطب‌ها، طب کار، انتقال خون، طب درد، نرم‌افزار و فناوری، طب سنتی و راهبردی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/70010/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول