اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

مشکلی در زمینه تأمین دارو نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ذخیره سازی مناسب اقلام دارویی اساسی و مهم در استان گفت: با تدابیر پیش‌بینی شده تا پایان سال استان به لحاظ تأمین داروهای مورد نیاز مشکلی نخواهد داشت.

مشکلی در زمینه تأمین دارو نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سید شمس‌الدین حجازی در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بهداشت و درمان به بیان دغدغه‌های وزیر بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که خواستار انتقال مشکلاتشان به رئیس مجلس بودند پرداخت.

وی با اشاره به حجم گسترده خدمات دولت نهم و دهم به ویژه در زمینه بهداشت و درمان و ایجاد مراکز جدید شهری و روستایی گفت: در حالی که در دولت هشتم هیچ پروژه عمرانی در بخش بهداشت و درمان پیش بینی نشده بود دولت نهم با پنج پروژه و دولت دهم نیز با 40 طرح عمرانی در این بخش پیشتاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در سال‌های اخیر برای جبران عقب ماندگی‌های درمانی به ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم افزود: در حال حاضر چندین مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی با امکانات و تجهیزات مناسب آماده بهره‌برداری شده است.

وی عنوان کرد: پیش بینی بیمارستان 150 تخت خوابی در منطقه نیروگاه و بیمارستان فرقانی در خیابان طالقانی از جمله اقدامات این دانشگاه در زمینه جبران کاستی‌ها در بخش بهداشت و درمان است.

حجازی با بیان اینکه با حمایت‌های استاندار، مسئولان و برنامه‌ریزی‌ها در حال حاضر بسیاری از  40 طرح عمرانی در عرصه بهداشت و درمان آماده بهره برداری شده افزود: برای تکمیل مابقی طرح‌ها و شتاب در اجرای عملیات ساخت و تجهیز، نیازمند تخصیص اعتبارات لازم هستیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ کمی و با توجه به وظیفه خطیر در زمینه سلامت و حجم فعالیت‌های اجرایی و خدماتی، نظارتی، آموزشی و پژوهشی از دستگاه‌های فعال است اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار پرسنل این مرکز در تمام طول و عرض جغرافیایی استان و در 159 مراکز بهداشتی و درمانی، شش بیمارستان، پنج دانشکده و چهار ستاد اجرایی فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تعداد دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های علوم پزشکی تا قبل از دولت نهم را 240 دانشجو اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 1500 دانشجو در پنج دانشکده و 19 رشته تحصیلی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

حجازی همچنین با اشاره به ذخیره سازی مناسب اقلام دارویی اساسی و مهم در استان یادآور شد: با تدابیر پیش بینی شده تا پایان سال استان به لحاظ تأمین داروهای مورد نیاز مشکلی نخواهد داشت.

این مسئول با اشاره به رشد شاخص‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: کسب رتبه نخست پژوهشی در بین دانشگاه‌های استان و رتبه 23 در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله دستاوردهای دانشگاه در سالیان اخیر است.

وی همچنین با دعوت از رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در همایش خیرین سلامت که به زودی با حضور مقامات کشوری، استاندار و مسئولان استان برگزار می‌شود اذعان داشت در این همایش از خدمات خیرین و بانیان خیر در حوزه بهداشت و درمان تجلیل خواهد شد.

حجازی در پاسخ به سئوال رئیس مجلس در خصوص روند احداث بیمارستان امام رضا(ع) متذکر شد: با پیگیری استاندار و مسئولان تأمین اجتماعی این بیمارستان نیز مراحل پایانی ساخت و تجهیز را پشت سر می‌گذارد و در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/2258/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول