اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در بازرسی‌های‌ شبکه دامپزشکی کرمان‌ صورت گرفت

جمع‌آوری 770 مورد دارو و واکسن دامی غیرمجاز در کرمان‌

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت:‌ 770 مورد دارو و‌ واکسن دامی غیر ‌قابل مصرف ‌در بازرسی‌ شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از داروخانه‌ها‌، مراکز درمانی و مایه‌کوبی ‌جمع‌آوری و معدوم شده است.

جمع‌آوری 770 مورد دارو و واکسن دامی غیرمجاز در کرمان‌

محمدمهدی یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به نقش دامپزشکی در تامین سلامت غذایی جامعه اظهار داشت: با تلاش مستمر کارشناسان دامپزشکی در سطح این شهرستان واکسیناسیون دام‌ها ‌علیه بیماری‌های دامی و مشترک انسان و دام انجام می‌گیرد.

وی افزود: به همین منظور از ابتدای سال جاری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، 422 هزار و 564 راس دام شامل گاو، گوساله‌، گوسفند و بز ‌علیه بیماری‌هایی همچون بروسلوز‌، شاربن، تب برفکی و آبله واکسینه شدند. 

یزدان‌پناه ‌افزود: در راستای مبارزه با بیماری‌های مشترک نیز علاوه بر واکسیناسیون تب مالت، 589 قلاده سگ‌ علیه بیماری هاری و بیش از 104 هزار راس گاو‌، گوسفند‌ و بز علیه بیماری شاربن واکسینه شدند که همچنان این فعالیت ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به اهمیت نقش دامپزشکی در بیماری‌های مشترک انسان و دام ‌گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 3 هزار و 873 رأس گاو خونگیری و 4 هزار و 167 راس گاو نیز  تست سل شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان نظارت بر داروخانه‌ها‌، مراکز درمانی و مایه‌کوبی را از دیگر وظایف دامپزشکی دانست و متذکر شد: 36 مورد دارو و 734 ویال واکسن غیر ‌قابل مصرف ‌در بازرسی‌های مستمر کارشناسان شبکه دامپزشکی از این مراکز جمع‌آوری و معدوم شده است.

انتهای پیام/2446/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول