اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون بسیج داروسازی جامعه پزشکی:

بحران کمبود دارو به‌زودی برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون بسیج داروسازی جامعه پزشکی گفت: با بررسی همه‌جانبه و اتخاذ تصمیمات کارشناسی بحران کمبود دارو به‌زودی برطرف می‌شود.

بحران کمبود دارو به‌زودی برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، رسول دیناروند ظهر امروز  در نخستین همایش مدیریت خدمات دارویی کشور، در محل بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: برگزاری همایش امروز برای استفاده از نگاه کارشناسی و دقیق برای پایان بخشیدن به بحران دارویی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ما در شرایطی هستیم که فشار و تحریم‌های بین‌المللی به ویژه در بخش دارو به صورت ناجوانمردانه به کشور ما تحمیل شده است که برای رفع این مشکل نیازمند همفکری و اتخاذ راه‌کار مناسب و کارشناسی در این زمینه هستیم.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه تصریح کرد: در این همایش که در مکانی مقدس و یادگار دوران ارزشمند هشت سال دفاع مقدس برگزار شده همه دست اندرکاران عرصه تولید و عرضه دارو با هم فکری و هم اندیشی راهکارهای تامین دارو را بررسی و تصمیمات کلیدی برای آن اتخاذ خواهند کرد.

وی از حضور  اتحادیه صنایع و شرکت‌های پخش دارویی کشور برای ارائه راهکار مناسب به منظور رفع کمبود دارو در کشور در این همایش خبر داد و گفت: این همایش به همت کانون داروسازان بسیج جامعه پزشکی کشور در هفته بسیج در حال انجام است و امیدواریم که این همایش زمینه ساز برون رفت از مشکلات موجود شود.

دیناروند در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد ارائه راهکارهایی که با هم اندیشی همه مسئولان بخش دارویی کشور در حال انجام است در دستگاه‌های ذی ربط مورد توجه قرار گیرد و بحران کمبود دارویی کشور بزودی برطرف شود.

رئیس کانون بسیج داروسازی جامعه پزشکی تهران افزود: هدف عمده از برگزاری این همایش انجام کارشناسی در خصوص مشکلات و چالش‌های موجود در تامین، تولید، عرضه و تجویز منطقی دارو است که امیدواریم به راهکار مناسب در این زمینه برسیم.

دیناروند با بیان این که همایش مدیریت خدمات دارویی در دو بخش انجام می‌شود، اظهار کرد: بخش اول شامل انجام کارشناسی و کارگاه‌های مختلف در حوزه دارو، مشکلات تولید دارو و تجویز منطقی دارو، اقتصاد دارو و روش‌های بهینه تامین دارو است.

وی اضافه کرد: بخش دوم بازدید همکاران داروساز در قالب کاروان راهیان نور در یادمان والفجر اروند، برگزاری دعای کمیل در آن میعادگاه و بازدید از سایر یادمان‌ها از جمله مشهد شهدای شلمچه و شهدای هویزه و مسجد جامع خرمشهر است.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم خبرهای خوبی در زمینه پشت سر گذاشتن بحران کمبود دارو و همچنین دستیابی به داروهای جدید به ملت بزرگ ایران در پایان این همایش بدهیم.

انتهای پیام/2329/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول