اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت تولید مواد اولیه دارویی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از اولویت‌هایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال کرده است تحقیق در زمینه تولید مواد اولیه دارویی است.

یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت تولید مواد اولیه دارویی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محسن تفقدی ظهر امروز در حاشیه نشست خبری هفته پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: از این رو پژوهش‌هایی که در این زمینه اجرا شود برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: برای اینکه وزارتخانه از این‌گونه پژوهش‌های حمایت کند یکی از ملزومات، اخذ موافقت صنعت مورد نظر است که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعاملات خوبی با صنایع برقرار کرده است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به روش‌های دیگری که دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند از طریق آنها از تولیدکنندگان و پژوهشگران زمینه‌های مختلف پزشکی حمایت کند خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بهترین مصرف‌کنندگان و خریداران محصولات این افراد است.

تفقدی تاکید کرد: این ارگان با در اختیار داشتن بیمارستان‌های بزرگ در شهر مشهد می‌تواند یکی از مراکز مهم در جذب تولیدات داخل و ترویج فرهنگ استفاده از آنها باشد.

وی در ارتباط با تعامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دیگر دستگاه‌ها تصریح کرد: دستگاه‌های دیگر با توجه به نیازسنجی‌هایی که انجام می‌دهند با استفاده از فراخوان و یا ارائه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد موارد مورد نیاز خود را به محققان دانشگاه علوم پزشکی انتقال می‌دهند و محققان با اخذ قرارداد برای این دستگاه‌ها تحقیقات مورد نظر را انجام می‌دهند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین در برخی از موارد دستگاه‌ها تعاملات دیگری در قالب‌های پژوهشی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار کرده و محققان را برای تجاری‌سازی اختراعات خود در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و یا دیگر اشکال مساعدت می‌کنند.

تفقدی با تاکید بر تاسیس مرکز رشد تجهیزات پزشکی اذعان کرد: تجهیزات پزشکی از جمله مواردی است که کشور در حال حاضر نیاز شدیدی به آن دارد.

وی ادامه داد: مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کشور تعامل چندجانبه با دانشگاه‌های فردوسی، آزاد و امام رضا(ع)برقرار کرده است زیرا ساخت تجهیزات پزشکی مسئله‌ای است که به گروه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های فنی و مهندسی مربوط می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در راستای این تعاملات دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان نماینده وزارت بهداشت در استان خراسان‌رضوی نیازهای خود را در زمینه تجهیزات پزشکی به این دانشگاه‌ها ارائه می‌کند و این دانشکده‌ها در صدد رفع این نیازها برمی‌آیند.

تفقدی با اشاره به سازنده بودن روابط دانشگاه‌های فنی و خدماتی کشور متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با در اختیار داشتن بیشتر تخت‌های بیمارستانی در سطح شهر مشهد می‌تواند بهترین مکان تحقیق برای پژوهشگران در این زمینه و امن‌ترین بازار خرید برای تولیدکنندگان در این زمینه باشد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دانشگاه فردوسی، آزاد و امام رضا(ع) اظهار کرد: این نوع تعاملات می‌تواند بسیار سازنده باشد زیرا به‌گونه‌ای است که از موازی‌کاری‌ها جلوگیری می‌کند و فعالیت دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های آموزشی را بر اساس نیازسنجی‌ها انجام شده رقم می‌زند.

انتهای پیام/70010/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول