اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

پرورش جوانان رسالت مشترک حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان رسالت حوزه و دانشگاه را پرورش جوانان اعلام کرد و گفت: در این دو حوزه آفت‌هایی وجود دارد که باید شناسایی و رفع شود.

پرورش جوانان رسالت مشترک حوزه و دانشگاه است

حجت‌الاسلام امیر چهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان 27 آذر ماه را روز شهادت بزرگ‌مردی چون مفتح اعلام کرد و اظهار داشت: این استاد جایگاه علمی خاصی در حوزه و دانشگاه داشت.

وی نامگذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه را در راستای پاسداشت جایگاه علمی و تلاش‌های شهید مفتح دانست و افزود: دو مجموعه باید به دنبال ممیزات موجود در دو حوزه باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان استقلال علمی را یکی از شاخص‌های مورد نظر در دانشگاه و حوزه عنوان و تصریح کرد: این استقلال به معنای سرکشی نیست بلکه به معنی پرداختن به رسالت‌های علمی مورد نظر است.

وی رسالت دانشگاه و حوزه را پرورش جوانان اعلام کرد و گفت: در این دو حوزه آفت‌هایی وجود دارد که باید شناسایی و رفع شود.

حجت‌الاسلام چهری ایجاد پیوند بین علوم اسلامی و روحانیون را از رسالت‌های حوزه عنوان کرد و گفت: ارتقای علوم و عقاید اسلامی در دانشگاه‌ها از رسالت‌های تعریف شده برای دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی پیگیری اهداف و رسالت‌های تعریف شده برای حوزه و دانشگاه را بهترین راه برای خنثی کردن توطئه دشمنان اعلام کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان استفاده دانشگاه و حوزه از تجربه‌های یکدیگر را از توصیه‌های مقام معظم رهبری عنوان و اضافه کرد: این دو باید از اطلاعات مفید یکدیگر استفاده بهینه کنند.

وی نحوه تحصیل طلبه‌ها را در حوزه‌ها از نکات مثبت برشمرد و گفت: طلاب طی چهار مرحله اقدام به گرفتن یک درس می‌کنند که می‌تواند به عنوان یک الگو در دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

حجت‌الاسلام چهری پیش‌ مطالعه، گرفتن درس در کلاس از معلم، مرور و مباحثه را چهار مرحله گرفتن درس طلبه‌ها در حوزه عنوان کرد.

وی کارهای پژوهشی موفق و مداوم را از جمله نکات مثبت رایج دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: انجام کارهای تحقیقاتی در حوزه‌ها به استحکام علوم اسلامی کمک شایان توجهی می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: در صورت رواج کارهای تحقیقاتی در حوزه‌ها قدرت اسلام جلوه بیشتری پیدا می‌کند.

انتهای پیام/73004/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول