اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای 30 طرح پژوهشی در حوزه محیط زیست چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی اداره‌کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری از اجرای 30 طرح پژوهشی در حوزه محیط زیست این استان خبر داد.

اجرای 30 طرح پژوهشی در حوزه محیط زیست چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا نظریان ظهر امروز در مراسم گشایش چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این استان، اظهار داشت: مسائل زیست محیطی، مدیریت پسماند، مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان و حیات وحش و مسائل آموزشی و فرهنگی محیط زیست از جمله طرح‌های ارائه شده در غرفه محیط زیست این نمایشگاه است.

وی پژوهش را یکی از مهم‌ترین حوزه‌های محیط زیست برشمرد و گفت: در واقع طرح پژوهشی که ارائه می‌شود نسخه‌ای است که بر اساس پیشنهادات موجود در طرح می‌توانیم، راهکار مناسبی برای حل مشکلات حوزه محیط زیست پیدا کنیم تا بهترین بازدهی و کمترین اتلاف سرمایه و انرژی را داشته باشیم.

نظریان از وجود 30 عنوان طرح پژوهشی در محیط زیست خبر داد و عنوان کرد: در مجموع 20 عنوان طرح پژوهشی از سال گذشته در این استان در دست اجراست که در این نمایشگاه ارائه شده است، امسال نیز 10 پروژه تحقیقاتی در دستور کار قرار گرفته، ولی چون هنوز نهایی و اعلام رسمی نشده است در حال حاضر در این نمایشگاه ارائه نشده است.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری بیان داشت: طبق قانون اعتبارات تخصیص داده شده به پروژه‌های تحقیقاتی این سازمان حدود سه درصد در نظر گرفته شده است که از طریق اعتبارات ملی و استانی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون در حدود 200 میلیون تومان اعتبار ملی برای طرح‌های در دست اجرا در اختیار داریم، خاطرنشان کرد: پژوهش و تحقیق پایه اصلی هر فعالیت است.

نظریان با تأکید بر اینکه پژوهش باید سرلوحه تمام دستگاه‌ها قرار بگیرد، اضافه کرد: برهمین اساس دستگاه‌ها باید بتوانند با قدرت و دقت بیشتر روند اجرایی طرح‌های خود را پیش ببرند و ضریب خطا را کاهش دهند.

چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی پژوهشگران برتر چهارمحال و بختیاری امروز با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، معاون نیروی انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، شهردار شهرکرد و جمع کثیری از ادارات و ارگان‌های استان در مرکز آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران شهرکرد گشایش یافت.

انتهای پیام/68006/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول