اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد جیرفت خبر داد

انجام 208 طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: تاکنون 208 طرح پژوهشی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت اجرا شده و یا در مرحله اجرا است.

انجام 208 طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد جیرفت

مجید خزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش در این واحد اظهار داشت: همایش پژوهش به مناسبت هفته پژوهش 26 آذرماه سال جاری برگزار که در این آیین از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد واحد جیرفت تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پژوهشی در راستای گسترش فعالیت‌های دانشجویان در عرصه‌های مختلف در این هفته افزود: این نمایشگاه از آثار ارسالی دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان جیرفت در زمینه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی برگزار و آثار برتر نیز در پایان تقدیر می‌شوند.

خزایی با اشاره به پژوهش‌های شاخص دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت تصریح کرد: 55 عنوان کتاب تألیف و ترجمه شده، 208 طرح پژوهشی در حال اجرا و پایان یافته، ارائه 373 مقاله ارائه شده در همایش‌های داخلی و خارجی، تصویب پنج مجله علمی که دو مجله علمی ترویجی از کمیسیون مجله‌های وزارت و سه مجله علمی پژوهشی از کمیسیون دانشگاه آزاد اسلامی از آن جمله است.

وی با اشاره به وجود 10 انجمن مجوزدار، هفت نشریه دانشجویی و 41 کارگاه و آزمایشگاه در این واحد خاطرنشان کرد: کارخانه گلاب‌گیری و اسانس با مجوز دفتر ارتباط با صنعت و معدن سازمان مرکزی تأسیس شده و تعداد واحدهای مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت 20 واحد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با اشاره به وجود دو مزرعه تحقیقاتی با وسعت 160 هکتار گفت: مزارع پرورش شترمرغ، ماهیان گرمابی، گیاهان دارویی و گلخانه کلکسیون گیاهان دارویی، دامپروری، باغ‌های مرکبات و نخیلات و وجود 20 سالن گلخانه کشت محصولات جالیزی از این مزارع هستند.

خزایی با اشاره به تولید محصولات ارگانیک در مزارع تحقیقاتی اذعان داشت: گلخانه تحقیقاتی شامل گیاهان آپارتمانی، میوه‌های گرمسیری، کشت هیدروپونیک محصولات جالیزی و گیاهان دارویی و پرورش گیاهان و درختچه‌های زینتی است.

انتهای پیام/80002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول