اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس تاکید کرد

لزوم ایجاد جشنواره تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: ما در جشنواره‌ها فقط لوح تقدیر می‌دهیم در صورتی که باید جشنواره تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی را ایجاد کنیم.

لزوم ایجاد جشنواره تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای ظهر امروز در مراسم افتتاح هفته پژوهش استان همدان در دانشگاه آزاد واحد همدان با اشاره به اینکه راه رسیدن به عزت و کرامت در جهان تقویت علم است، اظهار کرد: هر کشوری که بخواهد به عزت، استقلال و کرامت برسد باید به قدرت علمی دست یابد.

وی ادامه داد: علم قدرت و اقتدار است و هر کشوری که بخواهد قدرتمند باشد باید در علوم مختلف قوی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص نهضت علمی خاطرنشان کرد: ظرف 9 سال گذشته حرکت نهضت علمی خوب آغاز شده و شتاب لازم را دارد.

وی اضافه کرد: تمام مردم کشورهای منطقه متوجه قدرت علمی ایران شده‌اند و می‌دانند که ایران رتبه نخست علمی منطقه است و آن‌ها فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه و الگوی خود در حرکت علمی قرار دادند.

کارخانه‌ای افزود: دانشگاه‌ها در راستای پژوهش و فناوری فقط 10 درصد از ظرفیت خود استفاده کرده‌اند و 90 درصد پتانسیل هنوز بالفعل نشده است.

وی ادامه داد: ارزش پژوهش در این است که به فناوری تبدیل و این فناوری به جامعه وارد شود و مورد استفاده عموم قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه در ابداع و اختراع رتبه نخست جهان هستیم، یادآور شد: ما از نظر ابداع و اختراع مثل اقیانوس هستیم و به اندازه یک استکان از آن برداشت می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل اساسی پیش روی تحقیق و پژوهش در ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات این است که نظام ملی پژوهش و فناوری در کشور وجود ندارد و مشکل دیگر این است که پژوهش‌ها به وسیله‌ای برای تبدیل وضعیت و ترفیع در ادارات تبدیل شده است.

کارخانه‌ای در ادامه تصریح کرد: در علوم نظامی و دفاعی آن قدر پیشرفت کرده‌ایم که سپر دفاع آهنین رژیم صهیونیستی نتوانست در مقابل یک هزار و 500 موشکی که به شهرهای رژیم صهیونیستی شلیک شد مقاومت کند و تعداد یک هزار موشک از سپر آهنین عبور کرد.

وی در پایان گفت: با برگزاری سمینار نمی‌توان وحدت بین دانشگاه و صنعت را ایجاد کرد و باید دانشگاه و صنعت هم‌راستا و با همدیگر حرکت کنند.

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول