اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان خبر داد

تصویب 6 طرح پژوهشی در فنی‌وحرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از تصویب شش طرح پژوهشی به عنوان اولویت‌های پژوهشی این سازمان در سال‌جاری خبر داد.

تصویب 6 طرح پژوهشی در فنی‌وحرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد جهانتیغی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته پژوهش و برنامه‌ریزی این اداره کل اظهار داشت: نیازسنجی آموزش‌های مهارتی بر اساس آمایش سرزمین در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، پیمایش و رهگیری وضعیت مهارت آموختگان، شناسایی وضعیت مشاغل خانگی و برنامه‌ریزی برای آموزش‌های مرتبط، طراحی و استقرار الگوهای اثربخش و نوین آموزش‌های مهارتی، نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه منابع انسانی کشور و همچنین تدوین و ارائه الگویی برای ارزیابی کارآیی درونی و بیرونی مؤسسات کارآموزی آزاد از جمله اولویت‌های پژوهشی این سازمان در سال‌جاری است.

وی افزود: در همین راستا، کمیته‌ای با عنوان پژوهش در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای متشکل از هفت نفر از اساتید و پژوهشگران دانشگاهی و کارشناسان مجرب فعالیت‌های تحقیقاتی، نیازسنجی، سیاستگزاری و همچنین اجرا و نظارت در طرح‌های پژوهشی را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان بیان داشت: کمیته پژوهشی این اداره کل به منظور توسعه فعالیت‌های پژوهشی و غنی‌سازی کیفی و کمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال‌جاری نسبت به بررسی و کارشناسی 25 طرح پیشنهادی از مراکز استان اقدام کرده است که در این ارتباط تعداد پنج طرح نمونه و برتر به منظور تصویب نهایی به معاونت پژوهشی و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پیشنهاد شده است.

جهانتیغی از تدوین استراتژی ارتقای جایگاه استان در مسابقات فنی و حرفه‌ای، توانمند‌سازی کارکنان بخش عمومی از طریق آموزش‌های مهارتی نوین، تدوین سند آموزشی با افق پنج ساله و طراحی الگوی ارزیابی عملکرد واحدهای فنی و حرفه‌ای و همچنین طرح جامع فناوری اطلاعات فنی و حرفه‌ای به عنوان طرح‌های پیشنهادی کمیته پژوهشی استان نام برد.

* ثبات در مشاغل خانگی نیازمند سیاست‌های حمایتی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ثبات و استمرار در ایجاد مشاغل خانگی به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده را در گرو سیاست‌های حمایتی توسط دستگاه‌های متولی در کار گروه اشتغال استان عنوان کرد.

جهانتیغی بیان کرد: به منظور حمایت از مشاغل خانگی در استان تا پایان سال گذشته، به 4 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط توسط بانک‌های عامل بالغ بر 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی اعطا شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان در این راستا همکاری مناسبی داشته‌اند افزود: این میزان تسهیلات در کمترین زمان ممکن و تنها با معرفی یک ضامن پرداخت شده و برای افرادی که موفق به ارائه ضامن معتبر نشدند حساب یارانه آنها به عنوان ضامن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، اشتغال پایدار و ثبات در مشاغل ایجاد شده را مستلزم نظارت و سیاست‌های حمایتی عنوان کرد و گفت: حمایت از محصولات تولید شده، بازاریابی و تسهیل به منظور ورود تولیدات خانگی به بازار مصرف و یا خریداری محصولات تولیدی، کمک شایانی در استمرار و ثبات مشاغل خانگی خواهد داشت.

جهانتیغی برگزاری دوره بازاریابی و کارآفرینی را در این زمینه مهم دانست و تصریح کرد: حرکت سازمان‌های متولی اشتغال باید پس از اعطای تسهیلات به سمت ایجاد مشوق‌ها و هدایت محصولات تولیدی به بازار مصرف باشد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول