اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

طرح جامع پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در آستانه هفته پژوهش پیامی را به مناسبت فرا رسیدن این هفته صادر کرد.

طرح جامع پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی بدین شرح است:

خواندن یک هفته در سال به نام پژوهش از والایی این مقوله ارجمند و نقش عظیم آن در همه عرصه‌های علوم، حکایت دارد. فرا رسیدن این هنگامه، فرصتی است مغتنم، تا با عنایتی ژرف‌تر به مقوله پژوهش، در سمت و سوی بالندگی تلاش‌های پژوهشی گام برداریم و به جایگاه آن، در قلمرو اندیشه و دانش بیش از پیش بها دهیم.

درخشش چشمگیر بانوان طلبه در تلاش‌های پژوهشی سالیان پشت سر از این حقیقت نشان دارد که آنان دارای انگیزه‌های پویا و مانا در این وادی هستند. همین انگیزه سرشار، عزم همه کوشندگان عرصه پژوهش را قوت می‌بخشد، تا نظام آموزشی را به شیوه‌های «پژوهش محور» گرایش دهند و بیش از پیش، شأن والای بانوان پژوهشگر را در قلمرو مطالعات دینی پاس دارند. بدین روی «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران»، به بازنگری نظام آموزشی و پژوهشی، با همین رویکرد همت گمارده و تمرکز بر تلاش‌های پژوهشی پویا و بالنده را از ارکان این بازنگری ساخته است. اکنون با همین عزم و همت، تدوینِ «طرحِ جامعِ پژوهشی» در دستور کار معاونت پژوهش این مرکز جای دارد.

از منظری دیگر باید به «فرهنگ‌سازی» در پژوهش، با نگرشی عمیق و همه‌جانبه بها داد. «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران» بر پایه توانمندی‌های پژوهشی بانوان طلبه و انگیزه‌های ستودنی آنان، در این قلمرو، گام‌هایی بلند برداشته و امید دارد به لطف حضرت حکیم، در این وادی، به توفیقات بیشتر دست یابد.

حال که ساختارهای پژوهشی در مدیریت‌های استانی و واحدهای حوزوی قوت گرفته و ریشه یافته ضرورت دارد که شناسایی بانوان پژوهشگر طلبه با عزمی جدی‌تر، دنبال شود و در مسیر اجرای طرح‌های توسعه، به راه‌اندازی و تقویت پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های ویژهِ خواهران طلبه همت گماشته شود، تا نیروی عظیم و استعداد بانوان دانش‌پژوه در این ساختارِ استوار، بیش از گذشته نمود و شهود یابد.

به یاری حضرت باری تعالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران همه تاب و توان خویش را به کار خواهد گرفت تا در سایه لطف ویژه حضرت ولیعصر(عج)، در شکوفندگی و بالندگی استعدادهای پژوهشی بانوان طلبه، گام‌هایی پویاتر بردارد و در تربیت پژوهشگران توانا در گستره علوم دینی و تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در باب فعال‌سازی کرسی‌های آزاداندیشی و نیز حمایت جدی و همه‌جانبه از پژوهشگران دارای استعداد برتر و نخبه استوارتر از پیش گام بردارد. بدین سان، همه فعالان عرصه‌های مختلف در مرکز خواهند کوشید تا در تأسیس و گسترش کرسی‌های آزاداندیشی همه نیروی خود را بسیج سازند، به گونه‌ای که در آینده‌ای نه چندان دور ثمرات این تلاش در تولید علوم دینی به بار بنشیند و به این ترتیب مجالی درخور برای پژوهشگران، فراهم شود تا به تحقیقات جدی و ممتاز و کاربردی و نوآورانه و گره‌گشا بسیار بیش از آنچه تاکنون شاهد بوده‌ایم همت گمارند.

انتهای پیام/2258/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول