اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته پژوهش صورت گرفت

رونمایی از 5 طرح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان

خبرگزاری فارس: همزمان با افتتاح هشتمین جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش از 5 طرح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان رونمایی شد.

رونمایی از 5 طرح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، پیام نجفی با اشاره به طرح‌های رونمایی شده اظهار کرد: محلول آزمایشی مواد بیوتکنولوژی و کشت بافت با فناوری نانو، فرش گل، رباط نوجوان، بازی رایانه‌ای با عنوان «به دنبال فرش و دم نوش‌های حاصل شرکت‌های دانش‌بنیان» از جمله این طرح‌ها است که در روز چهارشنبه رونمایی شد.

وی افزود: دم‌ نوش‌های حاصل شرکت‌های دانش بنیان 34 قلم است که از امروز وارد بازار شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان همچنین از ارائه 230 طرح جدید توسط پژوهشگران این دانشگاه در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون از میان 230 طرح پژوهشی، 80 طرح‌ در حال بررسی برای کاربردی شدن است و 130 طرح‌ پژوهشی نیز در مرکز رشد دانشگاه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین 15 طرح‌ پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه خوراسگان در جشنواره «علم تا عمل» امسال موفق به کسب رتبه کشوری در بخش‌های مختلف علمی شده‌اند.

نجفی با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 اختراع در دانشگاه خوراسگان به ثبت رسیده است، افزود: تاکنون 30 اختراع به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

وی در مورد پژوهش‌های علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان نیز گفت: در زمینه علوم انسانی، پژوهش‌های فراوانی انجام شده که بیشتر این پژوهش‌ها به صورت مقالات علمی به چاپ رسیده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خوراسگان عدم حمایت‌های اعتباری دولت از طرح‌های پژوهشی را بزرگ‌ترین چالش پژوهشگران عنوان کرد و افزود: بیش از 70 درصد از طرح‌های پژوهشی دانشگاه خوراسگان آماده تجاری‌سازی است، اما بخش خصوصی و دولتی توجهی به این امر ندارند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز آیین‌نامه شرکت‌های دانش بنیان با توجه به اینکه یکی از مصوبات مجلس بوده اجرا نشده است، اضافه کرد: به همین دلیل اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ها نمی‌توانند در طرح‌های پژوهشی شرکت‌های دانش بنیان شرکت کنند.

انتهای پیام/2301/ذ/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول