اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم:

10 هزار دام غیرمجاز از مراتع طارم بیرون رانده شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم گفت: بیش از 10 هزار دام غیرمجاز در 9 ماه نخست سال از مراتع طارم بیرون رانده شده است.

10 هزار دام غیرمجاز از مراتع طارم بیرون رانده شده است

محمدعلی طهماسب فرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: گستردگی مراتع و حضور دامداران استان گیلان در مراتع بخش شمالی طارم و تعدد دامداران غیرمجاز همواره یکی از مشکلات یگان حفاظت این اداره بوده است.

وی در تشریح مشکلات بخش یگان منابع طبیعی طارم افزود: با توجه به ارزش بالای زمین در طارم و دسترسی آسان به آب و نهال زیتون باعث وسوسه متصرفان به اراضی ملی می‌شود که برای پیشگیری و رفع تصرف با توجه به کمبود نیروی توانا و کارشناس محسوس است.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم آتش‌سوزی‌های فراوان در مراتع ییلاقی و نبود راه‌های دسترسی و کمبود امکانات با توجه به حجم گسترده کاری جزو چالش‌های این اداره در کنترل خسارت‌ها بوده است.

وی مشکلات مالی این اداره را یادآور شد و درباره استقبال کشاورزان و باغداران طارمی از صنوبر کاری اظهار کرد: صنوبر کاری در این شهرستان رونقی ندارد و به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی کاشت زیتون و انار و دیگر محصولات زراعی در اولویت است.

فرخی از توقیف 41 دستگاه تراکتور، بیل مکانیکی، لودر و یک دستگاه اره موتوری توسط نیروهای یگان این اداره در 9 ماه نخست سال خبر داد و گفت: خلع ید پنج فقره به مساحت 25 هکتار و نیز قلع و قمع 10 فقره به تعداد 950 اصله زیتون در این مدت صورت گرفته است.

انتهای پیام/2308/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول