اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی انجام شد

اجرای پروژه حفاظت در 5/34 هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: پروژه حفاظت و قرق کوتاه مدت دو تا سه ساله در 34 هزار و 500 هکتار از عرصه‌های مرتعی استان اجرا شد.

اجرای پروژه حفاظت در 5/34 هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی، موسی صابری اظهار کرد: این پروژه در عرصه‌های مرتعی ذخیره نزولات و کپه‌کاری شده استان به اجرا درآمده است.

وی افزود: اگر هر یک از شهروندان، روستاییان و دامداران به وظایف خود در قبال حفظ جنگل‌ها و مراتع آشنا باشند و رابطه متعادلی بین دام و مرتع برقرار باشد، با بیابان‌زایی و پیشروی کویر مواجه نخواهیم بود.

صابری تصریح کرد: سعی کرده‌ایم همزمان با فعالیت‌هایی که در بخش‌های مطالعات، حفاظت، آبخیزداری، مراتع، جنگل‌داری، پارک‌ها و توسعه فضای سبز، تثبیت شن، بیابان‌زدایی، ممیزی اراضی و تفکیک انفال داریم، به فرهنگ‌سازی نیز بپردازیم و از طریق توزیع بروشور، ارسال پیام کوتاه و پیام‌های تبلیغاتی در رسانه‌ها اهمیت منابع طبیعی را به مردم و به خصوص نسل جوان متذکر شویم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 800 مرتع به وسعت یک میلیون و 715 هزار هکتار با تعداد 26 هزار و 500 خانوار دامدار و بیش از یک میلیون واحد دامی مجاز در اجرای پروژه ممیزی و تسنیق مراتع قرارگرفته است.

انتهای پیام/63001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول