اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی سمنان خبر داد

کاهش 50 درصدی حریق در جنگل‏ها و مراتع استان سمنان

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کاهش 50 درصدی سطح حریق در جنگل‏ها و مراتع استان سمنان در سال‌جاری خبر داد.

کاهش 50 درصدی حریق در جنگل‏ها و مراتع استان سمنان

علی‏اکبر علی‏یاری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: وقوع حریق‏ در جنگل‏ها و مراتع استان سمنان نسبت به سال گذشته از لحاظ تعداد، 25 درصد و از لحاظ سطح، 50 درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: سال گذشته 18 فقره آتش‏سوزی در سطح 86 هکتار از عرصه‏های منابع طبیعی استان سمنان رخ داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: فرهنگ‏سازی مهم‏ترین شاهراه پیشگیری از وقوع تخلف در عرصه‏های منابع طبیعی است.

علی‏یاری با بیان اینکه منابع طبیعی را زیربنای توسعه هر کشور تلقی می‏کنند، اضافه کرد: در صورت حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی توسعه اقتصادی میسر می‏شود و می‌توان به امنیت غذایی در آینده امیدوار بود.

وی گفت: حفظ و نگهداری از منابع طبیعی خدادادی بسیار حائز اهمیت است زیرا صیانت از این منابع در ذات فرهنگ دینی و ملی ما نهفته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی تنها بر عهده یک دستگاه و اداره نیست و باید با همراهی سازمان‌های مختلف و آحاد جامعه انجام شود.

علی‏یاری حفظ کاربری اراضی و حفاظت از عرصه‏های منابع طبیعی را اساس تولید و توسعه پایدار دانست و ضمن برشمردن اهمیت منابع طبیعی، به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی و نیز توجه به اصل 50 قانون اساسی درباره حفاظت از منابع طبیعی به عنوان امری اجتناب‏ناپذیر اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده در راستای کاهش تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی در استان سمنان خاطرنشان کرد: هم‏اکنون هر 60 هزار هکتار از مراتع استان، تنها یک قرق‏بان دارد و باید برای دستیابی به شرایط مطلوب تلاش مضاعفی انجام داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان علت عمده کاهش آتش‏سوزی‏ها را مشارکت مردم عنوان کرد و بیان داشت: همکاری دهیاران و روستاییان در اطفای حریق نقش موثری در کاهش سطح آتش‏سوزی‏ها داشته است.

علی‏یاری گفت: انسان علت اصلی اکثر آتش‏سوزی‏ها در جنگل‏ها و مراتع است، تا آنجا که 90 درصد آتش‏سوزی‏ها به عوامل انسانی برمی‏گردد.

انتهای پیام/2249/ل/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول