اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

حفاظت از منابع طبیعی زنجان توسط دستگاه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: حفاظت کامل از منابع طبیعی استان توسط دستگاه‌های دولتی امکان‌پذیر نبوده و بالا بردن ضریب حفاظتی پوشش منوط به تخصیص اعتبار ویژه و استخدام نیروهای بیشتر است.

حفاظت از منابع طبیعی زنجان توسط دستگاه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهمن اسکندری ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه اراضی ملی استان نزدیک به یک میلیون و 200 هزار هکتار است و یگان حفاظت این اداره کل در صیانت و حفاظت از آن مشکل دارد، لزوم تعامل با سایر ارگان‌ها را در این رابطه مهم دانست و اظهار کرد: این همفکری و مشاوره با آنها ما را در رسیدن به توسعه پایدار کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به آفت سن گندم که خسارت هنگفتی به کشاورزان استان وارد می‌کند، افزود: زیستگاه این آفت مراتع بوده و تخریب مراتع موجب طغیان این آفت و وارد کردن خسارت به مزارع کشاورزی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از تخریب شدید مراتع استان در چند سال اخیر خبر داد و گفت: برای احیای دوباره این اراضی نیازمند همفکری و برنامه‌ریزی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث تخریب، تصرف‌کنندگان دنبال تولید نیستند و تنها مالکیت بر اراضی را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه اهالی روستاها به دلیل نبود آگاهی با کاشت گندم در این مناطق ادعای مالکیت می‌کنند که ما بحث GPS‌دار کردن ماشین‌آلات و دستگاه‌های کشاورزی را برای پیشگیری از هرگونه تخریب دنبال می‌کنیم.

اسکندری امضای تفاهم‌نامه با جهاد کشاورزی استان را در راستای جلوگیری از تخریب بی‌رویه اراضی ملی استان یادآور شد و اجرای این طرح را منوط به تخصیص اعتبارات ویژه عنوان کرد.

وی اهتمام ویژه جهاد کشاورزی استان را برای اجرای طرح خوشه‌های تولیدی درباره تولید گیاهان دارویی و زراعت چوب را برای جمع‌بندی، نظارت فنی و بازاریابی مورد تاکید قرار داد و گفت: جهاد کشاورزی استان در این رابطه یاریگر منابع طبیعی استان باشد.

اسکندری لزوم مشخص شدن مالکیت روستائیان در راستای انجام عملیات کاداستر اراضی کشاورزی و حل اختلاف مالکیت به استناد دستورالعمل 11 ـ 11 برای تعیین و تکلیف اختلافات را مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/2308/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول