اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی خبر داد

وجود 55 هزار مجری و بهره‌بردار مراتع در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 55 هزار مجری و بهره‌بردار برای احیا و حفاظت از مراتع آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

وجود 55 هزار مجری و بهره‌بردار مراتع در آذربایجان غربی

علی پیرمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 55 هزار مجری و بهره‌بردار که از افراد محلی و روستائیان مراتع انتخاب می‌شوند برای اجرای طرح‌های قرق و احیای مراتع و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اکثر مجریان احیای مراتع دامدارها بوده و دارای پروانه چرا هستند تصریح کرد: این افراد مهم‌ترین بازوهای اجرایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی در احیای مراتع استان به شمار می‌روند.

پیرمرادی با اشاره به برگزاری 34 عنوان دوره آموزش ترویجی در مراتع آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: 13 هزار نفر از مجریان احیای مراتع تا پایان سال جاری آموزش داده می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی افزود: پس از نیازسنجی مراتع در نقاط مختلف استان، آموزش‌های لازم در راستای احیای مراتع از جمله بذرپاشی در مراتع، چگونگی اجرای طرح‌های مرتع‌داری و دامداری و... به مجریان طرح داده می‌شود.

وی به لزوم احیای مراتع اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های بارز مرتع غنی جلوگیری از ورود آفت سن به مزارع گندم است.

پیرمرادی با بیان اینکه برای تشکیل یک سانتی‌متر خاک قابل کشت سال‌ها زمان نیاز است گفت: مرتع در زمان بارندگی مانند اسفنج عمل می‌کند بنابراین هم آب را جذب کرده و از وقوع سیل جلوگیری می‌کند و هم سبب حفاظت از خاک می‌شود.

انتهای پیام/61001/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول