اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای واگذاری به متقاضیان توسعه بخش کشاورزی

زمین‌های معرفی شده منابع طبیعی معارض دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب از معارض بودن زمین‌های معرفی شده توسط اداره منابع طبیعی خبر داد و گفت: مشکل‌دار بودن این زمین‌ها برای واگذاری به متقاضیان توسعه بخش کشاورزی معرفی شده در روند اجرای این طرح مانع ایجاد کرده است.

زمین‌های معرفی شده منابع طبیعی معارض دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی بناب از آشنا نبودن برخی مدیران به قوانین و مقررات مربوط به توسعه بخش کشاورزی به عنوان عامل اصلی کند بودن روند اجرای این طرح یاد کرد.

وی افزود: برخی از مدیران طرح مهم و استراتژیکی مثل توسعه بخش کشاورزی را تا امروز درک نکرده‌اند و نمی‌دانند که چطور باید در این زمینه کار کنند.

برقی اظهار کرد: البته شهرستان بناب به لحاظ صنعتی بودن نسبت به شهرهای دیگر استان بیکاری پایینی دارد و در زمینه کشاورزی قابل مقایسه با دیگر شهرها نیست.

وی همچنین از معارض بودن زمین‌های معرفی شده توسط اداره منابع طبیعی خبر داد و گفت: مشکل‌دار بودن زمین‌هایی که توسط اداره منابع طبیعی برای واگذاری به متقاضیان توسعه بخش کشاورزی معرفی شده در روند اجرای این طرح مانع ایجاد کرده است و باید این مشکل حل شود.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی بناب از وجود برخی موازی‌کاری‌ها و سلیقه‌ای عمل کردن‌ها در سطح مسئولان استانی انتقاد کرد و گفت: باید این مانع را برطرف کرد تا موجب کندی روند اجرای طرح ویژه توسعه بخش کشاورزی در استان نشود.

برقی تأکید کرد: نباید با بهانه‌هایی همچون عدم تسلط به قوانین و سختگیری در رعایت برخی مقررات موجب دلسردی و بی‌رغبتی متقاضیان بخش کشاورزی شویم.

وی همچنین خواستار قانونمند و شفاف شدن روند صدور پروانه ساخت و ساز و پروانه بهره‌برداری در اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی شد.

فرماندار بناب سپس بانک کشاورزی را موظف کرد؛ حداکثر تا 15 روز آینده پرونده‌های در دست اقدام معرفی شده به آن بانک را بررسی و نتیجه را به کارگروه اعلام کند.

در جلسه امروز کارگروه توسعه بخش کشاورزی بناب چهار طرح کشاورزی با هزینه 864 میلیون و 800 هزار ریال به تصویب رسید که شامل طرح‌های پرورش ماهی، تجهیزات تلقیح مصنوعی، درمانگاه دامپزشکی و احداث بارانداز انگور است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول