اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز:

استفاده بهینه از منابع طبیعی کشور ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: استفاده بهینه از منابع طبیعی کشور ضروری است.

استفاده بهینه از منابع طبیعی کشور ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین میررجبی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای تعاونی‌های منابع طبیعی و روستایی استان البرز اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور استفاده درست و بهینه از منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید از سوی مسئولان انجام شود.

وی ادامه داد: روستاییان یکی از مهم‌ترین افرادی هستند که می‌توانند ما را در این زمینه یاری دهند.

این مسئول با بیان اینکه مشارکت روستاییان نیز در طرح‌های آبخیزداری امری مهم تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با اقدامات و تدوین برنامه‌های جامع زمینه‌های مشارکت بیشتر مردم را در طرح‌های منابع طبیعی فراهم کنیم.

میررجبی عنوان داشت: حفاظت از این منابع توسط مردم می‌تواند علاوه بر نگه داشتن از این منابع خدادادی در توسعه این مهم نقش اساسی داشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تعاونی‌های روستایی می‌توانند به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر به منظور حفاظت از عرصه‌های طبیعی محسوب ‌شوند افزود: برای تحقق اهداف راه‌اندازی این تعاونی‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

*حفاظت از عرصه‌های طبیعی ضروری است

در ادامه این نشست رئیس سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز نیز طی سخنانی بر حفاظت از عرصه‌های طبیعی تأکید کرد و گفت: متأسفانه عده‌ای از مردم بدون توجه به آثار زیان‌بار تخریب منابع طبیعی اقدام به تخریب آن کرده و در استفاده درست از این منابع دقت کافی را ندارند.

حمیدرضا پویان افزود: لزوم استفاده درست و بهینه از این منابع باید به عنوان یک فرهنگ در بین افراد جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود.

وی ادامه داد: تخریب و از بین بردن این منابع آثار زیان‌باری همچون آلودگی محیط زیست را به همراه خواهد داشت.

این مسئول در پایان گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در چارچوب‌های معین و قوانین با هم هماهنگ باشند.

انتهای پیام/2302/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول