اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تاکستان:

اتحاد حوزه و دانشگاه عامل پیشرفت کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تاکستان گفت: اتحاد حوزه و دانشگاه سبب پیشرفت کشور می‌شود.

اتحاد حوزه و دانشگاه عامل پیشرفت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر تاکستان با اشاره به دشمنی وهابیت و القاعده با آحاد ملت‌های مسلمانان و متحد اظهار داشت: وهابیت یک فرقه بسیار خطرناک و همچنین صددرصد انحرافی است که آحاد جامعه اسلامی و به ویژه جوانان، دانشجویان و قشر‌های مختلف دانش‌آموز باید مواظب و مراقبت خویش باشند تا در دامن فساد این فرقه ضاله گرفتار نشوند.

امام جمعه تاکستان با بیان اینکه وهابیت یکی از عوامل اصلی تفرقه در میان آحاد امت‌های اسلامی است، افزود: وهابیان در تمام جریان‌ها و دشمنی‌های مستکبران و کینه‌توزان علیه مسلمانان و اعتقادات و ارزش‌های آنها مطیع و نوکر محض سران آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایتکار بوده که امروز تفکرات، عقاید انحرافی و اعمال ننگین، شرم‌آور و همچنین کفرآمیز آنان در دین مبین اسلام و میان ملت‌های مسلمان هیچ جایگاه و راهی برای نفوذ و جریان‌سازی ندارد.

وی با اشاره به اینکه افراط و تفریط دو پدیده نامبارک و بسیار شومی هستند، تصریح کرد: قطعا اتحاد و بصیرت امروز ملت‌های اسلامی عامل اصلی پیشرفت و همچنین توسعه بوده و دشمنان را در اهداف و مقاصد شوم خویش ناکام و مأیوس می‌گذارد.

امام جمعه تاکستان قرار گرفتن در صراط مستقیم و در پیش گرفتن اعتدال و میانه‌روی در احکام و آموزه‌های دینی را جزو مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه در مبارزه با فرقه‌های ضاله چون وهابیت و القاعده دانست و گفت: این دو فرقه که منشأ آفات و صدمات زیادی بر پیکره دین اسلام تاکنون بوده‌اند در حقیقت امر توطئه‌ای از پیش طراحی شده از سوی استکبار و استعمارگران شکست خورده و پلید برای ضربه زدن به ارزش‌های اسلام بوده که البته تاکنون با شکست و نابودی همراه شده است.

اسلامی با اشاره به سالگرد شهادت استاد مفتح تشریح کرد: این شهید بزرگوار و عالم مجاهد را باید در حقیقت پایه‌گذار اصل وحدت میان حوزه با دانشگاه‌ها دانست چرا که برای پیوند این دو مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی‌سابقه‌ای را متحمل شده است.

این مسئول با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو عامل مهم در پیشرفت و اعتلای کشور است، ادامه داد: شهید عزیز و والامقام مفتح در تدریس حوزوی برجسته بودند و تلاش زیادی در راستای تلفیق حوزه و دانشگاه کردند.

امام جمعه تاکستان با اشاره به ویژگی‌ها و صفات برجسته شهید مفتح اذعان داشت: این بزرگوار به  عنوان دو بال هم سو در دو سطح دانشگاه و حوزه علمیه به تفسیر آیات الهی می‌پرداخت که این مهم سبب شد تمدن ایرانی اسلامی به کمال شایان خود نایل شده و پیروزی بزرگ برای انقلاب اسلامی رقم بخورد.

انتهای پیام/77005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول