اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس:رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به فراهم کردم امکانات برای متخصصان در این دانشگاه گفت: دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان راه‌اندازی می‌شود.

دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان راه‌اندازی می‌شود

رحیم سروری زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اظهار داشت: راه‌اندازی رشته‌های تخصصی جدید به منظور خودکفایی استان در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

وی ماندگاری نیروهای تخصصی در استان زنجان را از دیگر اهداف راه‌اندازی رشته‌های جدید پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی عنوان و تصریح کرد: ارائه خدمات به استان و دیگر مناطق کشور از دیگر اهداف ایجاد رشته‌های تخصصی جدید در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از راه‌اندازی رشته‌های دکترای تخصصی گوش، حلق و بینی در این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: پوست، جراحی مغز و اعصاب، جراحی کلیه و مجاری ادراری، رادیولوژی و طب اورژانس از رشته‌هایی هستند که در مرحله اخذ مجوز برای ورود به استان هستند.

وی فوق تخصص قلب را از مهم‌ترین رشته‌هایی عنوان کرد که در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان راه‌اندازی می‌شود

سروری به راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره کرد و افزود: این دانشکده قبل از پایان سال‌جاری راه‌اندازی می‌شود.

وی ارائه خدمات درمانی سنتی را از جمله دلایل راه‌اندازی دانشکده طب سنتی اعلام کرد و گفت: دوره دکترای تخصصی اخلاق پزشکی از دیگر رشته‌هایی است که در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از نگاه ویژه این دانشگاه به موضوع حوزه‌های بیش رشته‌ای خبر داد و اضافه کرد: مقطع کارشناسی ارشد علوم و حدیث و اخلاق و آداب پزشکی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی از راه‌اندازی رشته دکترای اقتصاد سلامت، دکترای تخصصی بلایا و فوریت‌های پزشکی، دکترای تخصصی سلامت سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و افزود: راه‌اندازی دکترای تخصصی سالمندی با توجه به شیب سالمندی جامعه از ضروریات است.

سروری در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری راه‌اندازی کارشناسی ارشد علوم تغذیه در بحران و حوادث در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: مهندسی پزشکی با گرایش بایوالکتریک از جمله رشته‌های بین رشته‌ای محسوب می‌شود که راه‌اندازی آنها در این دانشگاه پیگیری می‌شود.

*مراکز تحقیقاتی جدید در زنجان راه‌اندازی می‌شود

وی از راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر مراکز تحقیقاتی خاصی با دریافت مجوز به صورت داخلی ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مراکز تحقیقاتی ازدواج و روابط زناشویی، عفونی و متابولیک، آب و محیط زیست، سلامت و ایمنی کودک را از جمله مراکز تحقیقاتی راه‌اندازی شده در زنجان اعلام کرد.

وی با اشاره به اعزام متخصصانی از دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برای طی دوره تحقیقاتی ناباروری تصریح کرد: مرکز تحقیقاتی ناباروری بعد از بازگشت این افراد راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/73004/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول