اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی قم عنوان کرد

آمادگی تیم مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی قم در زمان بحران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: پرسنل اورژانس 115 استان در مانور بازتوانی هیئت‌های مذهبی در زمان بحران آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.

آمادگی تیم مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی قم در زمان بحران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، در مانور بازتوانی هیئت‌های مذهبی در زمان بحران با رویکردی که در منطقه جمکران قم برگزار شد نیروهای امدادی و انتظامی و هیئت‌های مذهبی توانایی‌های خود را در مواجهه با حوادث به ویژه زلزله به نمایش گذاشتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در حاشیه این مانور با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی قم در این مانور در سه محور بهداشت، درمان پیش بیمارستانی (اورژانس 115) و درمان بیمارستانی فعالیت داشت افزود: در دقایق ابتدایی حادثه نیروهای آموزش دیده هیئت‌های مذهبی وارد عمل شدند و نسبت به رسیدگی و تخلیه مصدومین از محل اقدام کردند.

محمدجواد باقری با اشاره به اینکه وظایف دستگاه‌ها و نهادهای فعال در این مانور بر اساس وظایف کارگروه‌های 14 گانه تقسیم شد گفت: یکی از این کارگروه‌ها، کارگروه بهداشت و درمان و امور امدادی بود که وظایف خود را طبق برنامه انجام داد.

وی افزود: پس از اقدامات اولیه از سوی نیروهای آموزش دیده هیئت‌های مذهبی، پرسنل اورژانس 115 وارد صحنه شدند و پس از ارزیابی وضعیت مصدومین و مشخص کردن میزان آسیب‌دیدگی فرد آنها را با آمبولانس‌های پیش‌بینی شده به پست اولیه امدادی منتقل کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به پیش‌بینی و فعال‌سازی بیمارستان صحرایی در محل حادثه بیان کرد: مصدومین در صورت نیاز در این بیمارستان بستری شده و مورد درمان قرار گرفتند که برخی از مصدومان بدحال حادثه با آمبولانس‌های پیش‌بینی شده به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

باقری اضافه کرد: در این مانور 50 پرستار و پزشک، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 9 آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس فعالیت داشتند.

وی همچنین از فعالیت و حضور مستمر تیم‌های بهداشتی مرکز بهداشت در این مانور خبر داد و متذکر شد: پس از وقوع حادثه تیم‌های بهداشت محیط وارد صحنه شدند و نسبت به ضدعفونی و سم‌پاشی محل به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌ها اقدام کردند.

این مسئول کنترل آب و غذا را یکی دیگر از اقدامات تیم‌های بهداشتی برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری این مانور در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از توان نیروهای مردمی نقش موثری داشت.

انتهای پیام/2258/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول