اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی بسیج جامعه پزشکی مدیریت درمان زنجان صورت گرفت

اعزام اکیپ‌های پزشکی تامین اجتماعی به روستاهای استان زنجان

خبرگزاری فارس: در راستای رسیدگی به روستاییان مناطق دور استان، اکیپ پزشکی تامین اجتماعی به روستاهای ماهنشان اعزام شد.

اعزام اکیپ‌های پزشکی تامین اجتماعی به روستاهای استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بسیج کلمه طیبه‌ای که حضور آن در هر دستگاه و هر منطقه‌ای بانی خیر و برکت برای مجموعه و دیگران است.

همه ساله بسیجیان در عرصه‌های مختلف در مناطق مختلف کشور اقدام به خدمت‌رسانی به هموطنان می‌کنند که شاید بسیاری از آنها هرگز بازگو نشده و رسانه‌ای نشود.

اما یکی از اقدامات بسیار خوبی که توسط بسیج جامعه پزشکی انجام می‌شود اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم و دورافتاده است، مناطقی که شاید هرگز پزشکی را در خود ندیده‌اند.

اما به همت بسیج جامعه پزشکی مدیریت درمان استان زنجان اکیپ‌های پزشکی تامین اجتماعی به روستاهای استان اعزام و به مداوای مردم و بیماران می‌پردازند.

در همین راستا دومین اکیپ ارائه خدمات درمانی رایگان مدیریت درمان استان در روستای حسین‌آباد ماهنشان اعزام شد.

این اکیپ درمانی از سوی بسیج جامعه پزشکی مدیریت درمان استان زنجان و با هدف ارائه خدمات درمانی رایگان به برخی هموطنان که در روستاهای دور واقع شده‌اند، انجام شد.

بر اساس همین گزارش تعداد 87 نفر از اهالی روستای حسین‌آباد ماهنشان توسط پزشک عمومی به صورت رایگان ویزیت و حدود 135 قلم دارو نیز به صورت رایگان به اهالی روستای حسین‌آباد تجویز شد. 

شاکله اصلی این اکیپ سیار را یک نفر پزشک عمومی، دو نفر پرستار آقا و خانم، یک نفر کارشناس دارو و تجهیزات، یک نفر به عنوان ماما و یک نفر نیز به عنوان کارشناس فرهنگی و پرورشی تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، تعداد 20 تن از زنان این روستا توسط کارشناس مامایی ویزیت شده و برخی بیماران سالمند و افراد غیر قابل حرکت نیز توسط پزشک و پرستار اعزامی در منازل بیماران ویزیت شدند.

خدمات پرستاری ارائه شده شامل تزریقات، پانسمان ، تست فشار خون، مشاوره‌های تغذیه‌ای و خدمات فرهنگی نیز شامل توزیع کتاب و محصولات فرهنگی به دانش‌آموزان از جمله اقدامات این اکیپ اعزامی بود. مجموع هزینه‌های انجام شده این اکیپ درمانی که به صورت رایگان ارائه شده، بالغ بر 10 میلیون ریال اعلام شده است.

انتهای پیام/2308/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول