اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس خبر داد

تشکیل کارگروه تخصصی سبک زندگی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس گفت: کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی فارس، طرح‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی در زمینه سبک زندگی را بررسی و مطالعه می‌‌کند.

تشکیل کارگروه تخصصی سبک زندگی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، امیر رئوف در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان فارس، اظهار داشت: با توجه به کمبود زیرساخت‌های استان فارس در زمینه فعالیت‌های هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالن‌هایی که دارای شرایط استاندارد برای استفاده در این زمینه هستند را شناسایی کرده است و مدیران دستگاه‌های مربوطه باید برای تنظیم و انعقاد تفاهمنامه بهره‌برداری از سالن‌ها در خارج از ساعات کاری اداری، هماهنگی لازم را به عمل آورند.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مورد موضوع سبک زندگی و با تکیه بر مولفه‌هایی که ایشان مطرح کردند، استان فارس باید در زمینه اصلاح سبک زندگی در کشور پیشتاز باشد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور، در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) کارگروه اصلاح سبک زندگی را ایجاد و اقدام به تهیه و ارسال دستورالعمل‌هایی در این زمینه کرده است، ابراز داشت: نماینده ولی فقیه در فارس و رئیس شورای فرهنگ عمومی این استان، بر پیشتاز بودن فارس در این زمینه تاکید دارد و کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی فارس، طرح‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه را بررسی و مطالعه می‌‌کند.

وی همچنین خواستار نگاه حرفه‌ای و واقع‌بینانه توسط مدیران باشگاه‌های حرفه‌ای استان فارس به موضوع کسب درآمد و اداره باشگاه شد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان این استان باید با طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای درآمدزایی حرفه‌ای در ورزش، تلاش کند.

رئوف با قدردانی از تلاش‌هایی که برای برگزاری عزاداری‌های باشکوه در ماه محرم توسط هیئت‌های مذهبی صورت می‌گیرد، بیان کرد: با توجه به تصمیم شورای فرهنگ عمومی استان فارس، هیئت‌ها و عموم مردم عزادار شهر مقدس شیراز، در روز اربعین، تجمع باشکوهی را در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) برگزار و اقدام به برگزاری عزاداری در صحن و سرای این حرم مقدس می‌کنند.

در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گزارشی از روند اختصاص اعتبارات فرهنگی، در زمینه ارتقای شاخص‌های فرهنگی در حوزه هیئت‌های ورزشی و جوانان ارائه کرد.

همچنین گزارشی از روند پیگیری طرح بهره‌برداری از سالن‌های دستگاه‌های اجرایی در شهر شیراز توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ارائه شد.

همچنین در این جلسه گزارشی از روند تهیه و تدوین طرح نشاط و سلامتی و تاسیس باشگاه‌های ورزش دانش‌آموزی، توسط معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس ارائه شد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول