اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

تقوا تضمین کننده سبک زندگی در تمدن اسلامی است

خبرگزاری فارس: این استاد حوزه و دانشگاه گفت: تقوا و زهد تضمین کننده سبک زندگی در تمدن اسلامی است.

تقوا تضمین کننده سبک زندگی در تمدن اسلامی است

به گزارش خبرگزاری  فارس از رشت، حجت‌الاسلام عبدالمجید اشکوری در همایش «نقش سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی» در دانشگاه گیلان با بیان اینکه تقوا و زهد تضمین‌کننده سبک زندگی اسلامی است، اظهار کرد: در حال ورود به عرصه انتخابات هستیم و احزاب و گروه‌ها به دنبال آمادگی برای حضور در انتخابات هستند.

وی، افراد و گروه‌های شرکت‌کننده در انتخابات را شامل سه دسته دانست و ابراز کرد: عده‌ای برای کسب قدرت، گروهی برای تاثیر گذاشتن بر قدرت و عده‌ای نیز برای حفظ قدرت خود وارد عرصه انتخابات می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه گروه‌ها و احزاب سیاسی به سه طریق می‌توانند در عرصه انتخابات موفق ظاهر شوند، گفت: احزاب و گروه‌ها با اتحاد در بین نیروهای خودی و بسیج افکار عمومی مردم می‌توانند به دنبال موفقیت در عرصه انتخابات باشند.

وی، احزاب و گروه‌های ایران را در دو مرحله نخست ناکارآمد خواند و افزود: این احزاب و گروه‌ها فضایی را ایجاد کرده‌اند که همه به طرف بسیج افکار عمومی می‌روند.

اشکوری، بسیج افکار عمومی را شامل دو گونه حرکت عنوان کرد و گفت: حرکت نخست اقناعی است که در این روش شرایط کشور برای مردم تشریح و برنامه‌ها برای برطرف شدن مشکلات بیان می‌شود و در نتیجه نظام اسلامی را رو به جلو می‌بریم.

وی، افزود: در حرکت‌های عوام‌گرایانه بسیج افکار عمومی از طریق افکار واهی و رفتارهای خارج از چارچوب امنیت، منافع و اهداف ملی به دست می‌آید.

استاد حوزه و دانشگاه این نوع حرکت‌ را دارای دو آفت و آسیب بزرگ نامید و تصریح کرد: اینگونه حرکات آرامش و اعتماد سیاسی در بین جامعه را از بین می‌برد و جامعه احساس می‌کند با این کارگزاران نمی‌تواند به اهداف مورد نظر برسد.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با هیئت دولت، اذعان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار ابتدا نکات مثبت و کارهای خوب دولت را فرمودند و سپس برخی از اشکالات موجود در دولت را مطرح کردند.

اشکوری با بیان اینکه در عرصه کنونی باید با رفتارهای اقناعی به نقد و بیان موضوعات مختلف پرداخت، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور نباید آب در آسیاب دشمن ریخت.

انتهای پیام/2300/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول