اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تعاون روستایی خبر داد

فعالیت 1300 تعاونی تولید روستایی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: یک هزار و 310 شرکت تعاونی تولید روستایی در سطح 2.3 میلیون هکتار در کشور فعالیت می‌کنند.

فعالیت 1300 تعاونی تولید روستایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه بررسی تأسیس و تشکیل شرکت‌های سهامی زراعی ظهر امروز با حضور سیامک جلیلوند معاون دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مدیران و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی استان قزوین در سالن جلسات سازمان تعاون روستایی این استان برگزار شد.

سیامک جلیلوند در این نشست اظهار داشت: با توجه به نقش محوری کشاورزی در تأمین امنیت غذایی لازم است تا از تمامی منابع موجود بخش کشاورزی، استفاده بهینه و لازمه را به عمل آورد تا توسعه و پیشبرد اهداف این بخش با تشکیل شرکت‌های سهامی زراعی محقق شود.

وی افزود: کوچک بودن قطعات و پراکندگی اراضی و غیر اقتصادی بودن سرمایه‌گذاری در این نوع اراضی، رشد جمعیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی، شدت تغییر کاربری در اراضی کشاورزی، یکپارچه‌سازی اراضی و توسعه کاربرد ماشین آلات در اراضی کشاورزی و بهره‌برداری نامناسب از آب به عنوان مهم‌ترین عامل محدود کننده تولید در واحدهای خرد و دهقانی است که از ضرورت‌های پرداختن به نظام بهره‌برداری کشاورزی در سراسر کشور است.

این مسئول با اشاره به تعداد شرکت‌های سهامی زراعی در سطح کشور عنوان کرد: بیش از 40 شرکت سهامی زراعی در کل کشور و در سطح 100 هزار هکتار به صورت 27 شرکت فعال و 13 شرکت در حال تشکیل در حال فعالیت هستند.

معاون دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: همچنین یک هزار و 310 شرکت تعاونی تولید روستایی در سطح 2.3 میلیون هکتار در کشور فعالیت می‌کنند.

جلیلوند با تشریح مزایای فعالیت شرکت‌های زراعی متذکر شد: کشت محصولات استراتژیک، مبارزه با آفات و علف‌های هرز در سطوح وسیع و یکپارچه، ترویج فرهنگ کار جمعی، توانمندسازی اعضا، پیشگیری از مهاجرت، مدیریت متمرکز و یکپارچه‌سازی اراضی را از مزایای فعالیت و تأسیس شرکت‌های سهامی زراعی است که سبب تحول و جهش چشم‌گیر عرصه کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/77005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول