اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره خدمات فنی تعاون روستایی خراسان شمالی:

2 شرکت تعاونی تولید در فاروج تاسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی از تاسیس 2 شرکت تعاونی تولید در شهرستان فاروج طی سال جاری خبر داد.

2 شرکت تعاونی تولید در فاروج تاسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی، حسین احمدآبادی اظهار کرد: حفظ بستر آب و خاک اراضی کشاورزی و از بین رفتن خرده دهقانی با اجرای طرح‌های یکپارچه‌سازی اراضی و یکجا‌کشتی از مهم‌ترین اهداف تاسیس شرکت‌های تعاونی تولید روستایی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 40 شرکت تعاونی تولید در سطح استان به ثبت رسیده‌اند که 22 شرکت فعال و 18 شرکت نیز نیمه فعال و غیر‌فعال هستند، افزود: تمامی این شرکت‌ها 146 هزار و 795 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان را زیر‌پوشش قرار داده‌اند.

رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه بهترین شرکت‌های فعال تعاونی تولید استان در شهرستان فاروج واقع هستند، گفت: در سال جاری دو شرکت جدید تعاونی تولید نیز در این شهرستان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که شمار آن‌ها در این فاروج به 10 شرکت خواهد رسید.

احمدآبادی تصریح کرد: خرید محصولات استراتژیک مازاد بر نیاز اعضا همچنین تهیه نهاده‌های کشاورزی برای آنان از دیگر دستورالعمل‌های تعریف شده در اساسنامه شرکت‌های تعاونی تولید است.

وی یادآور شد: در همین راستا این شرکت‌ها در سال جاری 300 تن سیب برای ذخیره‌سازی شب عید و 300 تن سیب برای عرضه مستقیم به بازار مصرف از کشاورزان شهرستان‌های شیروان و فاروج خریداری و عرضه کرده‌اند.

رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها از مرداد‌ماه سال جاری تاکنون نیز چهار هزار و 400 تن کود شیمیایی میان کشاورزان استان توزیع کرده‌اند.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول