اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل اتاق تعاون:

تعاونی‌های تولیدی تقویت می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتاق تعاون مرکزی کشور گفت: دولت قصد دارد تعاونی‌ها را از حالت توزیعی به سمت تولیدی شدن سوق دهد.

تعاونی‌های تولیدی تقویت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، داریوش پاک‌بین ظهر امروز در همایش یک روزه تعاون، تولید و توسعه اقتصادی با بیان اینکه سند ملی چشم‌انداز 20 ساله کشور مهم‌ترین سند کشور پس از قانون اساسی است، اظهار داشت: تمام برنامه‌های پنج ساله و قوانین موضوعی کشور براساس این سند تدوین می‌شود.

این مسئول اصلی‌ترین اهداف مندرج در این سند را تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی دانست و ادامه داد: توسعه‌یافتگی کشور از اصلی‌ترین مولفه‌های سند چشم‌انداز است و شرط اصلی آن تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌المللی است.

پاک‌بین اضافه کرد: هدف اصلی کشور جایگاه نخست توسعه یافتگی در سطح منطقه است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز با توجه به آمایش سرزمین جایگاه هر استان برای رسیدن به اهداف جزیی‌تر آن فراهم شود، تصریح کرد: مازندران با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی به عنوان قطب مهم در ارتقای همه‌جانبه کشور در تحقق سند چشم‌انداز موثر است.

* جایگاه تعاون در مازندران تقویت و تثبیت شود

این مسئول، تعاون را مولفه‌ای برای توسعه پایدار مازندران دانست و عنوان کرد: جایگاه تعاون باید در مازندران تقویت شود.

پاک‌بین تدوین سیاست‌های پایدار را بخش مهمی از توسعه کشور دانست و ادامه داد: در کشور به این مقوله کمتر توجه می‌شود.

وی یادآور شد: سیاست‌های توسعه منطقه‌ای به ویژه در این استان باید به طور عمیق ولی ماندگار مورد تصویب قرار گیرد و به سادگی دستخوش تغییرات نشود.

دبیرکل اتاق تعاون مرکزی کشور رسیدن به توسعه پایدار در مازندران را در گرو توجه جدی به بخش‌های کشاورزی، صنعت و بازرگانی، خدمات و امور زیربنایی دانست و بیان داشت: مازندران در بخش کشاورزی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده که انتظار می‌رود در مقام نخست ظاهر شود.

این مسئول اضافه کرد: مازندران در بخش صنعت و بازرگانی استان می‌تواند از ظرفیت‌های سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو بهره ببرد.

پاک‌بین ظرفیت امور زیربنایی مازندران را مطلوب دانست و اضافه کرد: مازندران به جرات در بخش خدمات گردشگری از مناطق مهم و استراتژیک در این حوزه است.

* مازندران نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی کشور با کشورهای همسایه شمالی دارد

وی با اشاره به اینکه مازندران به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی می‌تواند در حوزه سیاست خارجی به عنوان پل ارتباطی بین کشورهای"سی آی اس" با سایر استان‌های کشور باشد، افزود: مازندران می‌تواند نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی کشور با کشورهای مشترک منافع و همسایگان شمالی ایفا کند.

پاک‌بین، اتاق تعاون مازندران را به عنوان تشکل قوی در راس هرم تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تعاونی برشمرد و گفت: تاثیر اتاق تعاون در استان مطلوب بوده و با اعزام هیئت‌های تجاری و نیز برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در کشورهای همسایه توانسته تا حدودی از عهده این نقش برآید.

این مسئول با تاکید بر اینکه اتاق تعاون مازندران با پشتوانه اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها باید نقش فعال خود را در منطقه افزایش دهد، یادآور شد: با توجه نبود اتاق تعاون در کشورهای منطقه ضرورت دارد اتاق تعاون مشترکی با یک اتحادیه در منطقه‌ای ایجاد کند و با رهبری اتاق تعاون مازندران اداره شود.

* ضرورت توجه مسئولان دولتی به تقویت تعاونی‌های مرزنشینان مازندران

دبیر کل اتاق تعاون مرکزی کشور، مازندران را از استان‌های مرزی اعلام کرد و متذکر شد: تقویت تعاونی‌های مرزنشینان باید مورد توجه مسئولان دولتی  قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مقوله تعاونی‌های سهام عدالت و مرزنشینان دلیل بر تقویت این تعاونی‌ها در کشور دارد، اذعان داشت: دولت قصد دارد تعاونی‌ها را از حالت توزیعی به سمت تولیدی شدن سوق دهد.

این مسئول در پایان سخنانش شهید بهشتی را از مدافعان واقعی تعاون در کشور دانست.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول