اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی گلستان:

بالا بودن نرخ سود بانکی مانع جدی برای توسعه شبکه تعاون روستایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان گفت: اگر در خرید محصولات کشاورزی بخواهیم تعاونی‌ها را با رویکرد حمایتی وارد عرصه کنیم بالا بودن نرخ سود بانکی مانع جدی در این راستا تلقی می‌شود.

بالا بودن نرخ سود بانکی مانع جدی برای توسعه شبکه تعاون روستایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی رجایی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی با تبریک هفته دفاع مقدس و سالروز ولادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهار داشت: در سال جاری ارزش ریالی خرید 128 هزار تن محصولات کشاورزی بیش از 520 میلیارد ریال برآورد شد و تسهیلاتی که به سازمان تعاون روستایی تعلق گرفت حدود 84 میلیارد ریال بود اما با گردش مالی خوبی که انجام شد همچنین اعتمادی که اعضای تعاونی‌ها به شبکه داشتند بیش از میزان پیش‌بینی شده توانستیم خرید محصول داشته باشیم.

وی ناکافی بودن وثیقه‌های ملکی در شبکه را یکی از مشکلات این بخش برشمرد و تصریح کرد: اکثر امکانات و مستغلات تعاونی‌ها در روستاها قرار دارد که به لحاظ ارزش پایین‌تر هستند و بخش عمده‌ای از آن‌ها فاقد اسناد مالکیت است و دریافت تسهیلات را از بانک‌ها با مشکل مواجه می‌کند که لازم است در این زمینه توجه لازم صورت گیرد.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان از روند کند واگذاری تصدی‌گری کل امور دولتی به تعاونی‌ها ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: با توجه به سند چشم‌انداز و اصل 44 قانون اساسی این موضوع باید در اولویت قرار گیرد.

رجایی خاطر نشان کرد: در گلستان از تعداد هشت شهرستان، شش شهرستان از طریق اداره و دو شهرستان نیز به صورت نمایندگی زیر پوشش قرار دارند که این موضوع ارائه خدمات را با مشکل مواجه می‌کند.

وی کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه تعاونی‌ها که کار کارشناسی را با روند کندی مواجه می‌سازد یک معضل مهم خواند و ادامه داد: نظارت بر تعاونی و آموزش برای اعضای تعاونی‌ها با سه درصد سود ویژه‌ای که در تعاونی‌ها ایجاد می‌شود مبلغ بسیار پایینی است.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان گفت: اگر بخواهیم توسعه و ترویج فرهنگ تعاون را داشته باشیم باید به سطح تحصیلات و تخصصی که بهره‌برداران در بخش کشاورزی دارند، توجه کنیم.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول