اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی قزوین خبر داد

اجرای طرح پایش شرکت‌های تعاون روستایی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: طرح پایش و سرشماری اعضای شرکت‌های تعاونی روستایی در سطح استان قزوین اجرا می‌شود.

اجرای طرح پایش شرکت‌های تعاون روستایی در قزوین

ناطق معین‌الدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه نظارت، حمایت و هدایت تشکل‌های تعاون روستایی از وظایف سازمان تعاونی‌های روستایی است و برای برنامه‌ریزی در شبکه تعاونی‌ها اعم از روستایی، کشاورزی، تولید و زنان روستایی دارا بودن اطلاعات دقیق و همچنین درست از عناصر تشکیل دهنده آن امری ضروری است، اظهار کرد: طرح پایش و سرشماری تعاونی‌ها به منظور شناسایی از ابتدای آبان‌ماه تاکنون در سطح شهرستان‌های استان قزوین آغاز شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به سابقه تشکیل تعاونی‌های روستایی افزود: هم‌اکنون با توجه به اینکه نزدیک به 50 سال است که تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های روستایی در سطح کشور تشکیل شده‌اند این طرح در ابتدا با شرکت‌های تعاون روستایی به اجرا در می‌آید.

معین‌الدین با اشاره به تعداد تعاونی‌های روستایی در سطح نواحی مختلف استان قزوین تصریح کرد: این سازمان دارای 48 شرکت تعاونی روستایی در سطح استان است که به ترتیب 18، 16 و 14 شرکت تعاونی روستایی در شهرستان‌های قزوین، تاکستان و نیز شهرستان بویین زهرا مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به عوامل کاهش مشارکت اعضا در برنامه‌های تعاونی‌ها بیان کرد: در طول زمان عوامل متعددی مانند مرگ و میر، مهاجرت، تبدیل حوزه عمل شرکت به شهر و نیز تغییر نوع فعالیت بعضی از اعضا و سایر عوامل موجب آن شده تا مشارکت اعضا در برنامه‌های شرکت‌های تعاونی روستایی کاهش یابد که اجرای طرح سرشماری اعضا تعاونی‌ها در مشارکت بیشتر اعضا در برنامه تعاونی‌ها تأثیر بسیار و جایگاه بالایی را دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین تعیین اعضا حقیقی شرکت‌ها و اتحادیه‌ها، تعیین تکلیف اعضای بلاتکلیف، تحلیل و پردازش اطلاعات حاصل از سرشماری اعضا برای تدوین برنامه‌ریزی در تعاونی‌ها را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

معین‌الدین، نظارت بر اجرای سرشماری اعضای تعاونی‌ها، بررسی و تحلیل نتایج سرشماری، تأمین امکانات و پشتیبانی از شهرستان‌ها برای اجرای طرح و ارزیابی اجرایی طرح را از جمله وظایف کارگروه اجرایی سرشماری اعضای تعاونی‌ها دانست.

وی عنوان کرد: از تمام اعضای محترم تعاونی‌های روستایی تقاضا می‌کنیم تا با مسئولان و کارکنان ادارات تعاون روستایی شهرستان‌ها و مدیران عامل تعاونی‌ها نهایت همکاری را داشته و اطلاعات و مشخصات فردی، مشخصات شغلی - تحصیلی، مشخصات محل زندگی و تأهل خود را به طور دقیق به شرکت تعاونی روستایی که در آن عضو هستند اعلام و ارائه کنند.

گفتنی است به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح کارگروهی متشکل از مدیر سازمان تعاون روستایی استان، رئیس اداره توسعه و آموزش، رئیس اداره حسابرسی، رئیس اداره حقوقی و بازرسی، رئیس اداره حراست سازمان تعاون روستایی و مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان قزوین تشکیل شده است.

همچنین همه تعاونی‌ها و اعضای تعاونی‌ها می‌توانند سئوالات خود در مورد این طرح از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره 30007013007007 و یا ایمیل سازمان تعاون روستایی استان قزوین ghazvin@corc.ir  مطرح کنند و با اعلام شماره تلفن خود در کوتاه‌ترین زمان پاسخ سئوال خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/77005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول