اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند:

توسعه مرز بین‌المللی میلک اقتصاد محور شرق را شکوفا می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار هیرمند گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در مرز بین‌المللی میلک در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و توسعه محور شرق کشور خواهیم بود.

توسعه مرز بین‌المللی میلک اقتصاد محور شرق را شکوفا می‌کند

سلطانعلی دهمرده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هیرمند درباره توسعه مرز میلک اظهار داشت: هدف از تأسیس بازارچه‌های مرزی کمک به مردم مرزنشین در زمینه رفاه معیشت زندگی آنان با توجه به انسداد مرز و دیوارهای مرزی بوده است.

وی افزود: در نشست اخیر بین دو کشور ایران و افغانستان مقرر شد واردات دام از مرز میلک صورت پذیرد.

فرماندار هیرمند ادامه داد: به‌زودی کار عملیاتی و اجرایی احداث پل دوم میلک به منظور تسهیل در امر ترانزیت و صادرات آغاز می‌شود.

دهمرده اضافه کرد: در پایانه و بازارچه‌های مرزی شهرستان هیرمند، 500 نفر مشغول بکار هستند که امیدواریم با توسعه پایانه بتوانیم این آمار را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: تمامی ارگان‌های مستقر در مرز میلک با فعالیت روزانه 12 ساعت در حال ارائه خدمات مطلوب می‌باشند.

فرماندار هیرمند خاطرنشان کرد: بندر چابهار به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان و نیز دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی خارج از تنگه هرمز دارای قابلیت‌های اقتصادی ممتازی است و این قابلیت‌های اقتصادی همواره مورد توجه مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه مقام معظم رهبری است.

دهمرده گفت: با توجه به اینکه کشور افغانستان به آب‌های آزاد راهی ندارد یکی از کم هزینه‌ترین و امن‌ترین مسیرهای ارتباطی به آب‌های آزاد، خاک جمهوری اسلامی ایران است که برای تجار افغانی بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

وی افزود: همچنین مرز میلک یکی از مرزهای زمینی 10 کشور ایران و افغانستان بوده و بندر چابهار در افزایش روابط تجاری بین دو کشور ایران و افغانستان نقش مهمی را ایفا می‌کند.

فرماندار هیرمند ادامه داد: از طرفی تجار افغانی می‌توانند از ظرفیت‌های بندر چابهار و محور چابهار به میلک استفاده کنند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در مرز میلک و نیز قرار داشتن آن در طرح توسعه محور شرق در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و رونق این مرز بین‌المللی باشیم.

کارشناس گمرک هیرمند نیز گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب مرز بین‌المللی میلک به لحاظ همجواری با کشور افغانستان حائز شرایط مؤثری در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا، آسیای مرکزی و شرقی از جمله قابلیت‌های اقتصادی شناسایی شده این مرز بین‌المللی است.

اسماعیل دلیری بیان داشت: با توجه به اینکه مرز بین‌المللی میلک در زمینه صادرات جاذبه بیشتری دارد می‌تواند در تقویت روابط دو کشور بسیار نقش آفرین باشد و به مرکزی برای ارزآوری و ارتقای سطح درآمد و اشتغال بیشتر مرزنشینان تبدیل شود.

وی افزود: مرز میلک در زمینه ترانزیت جزو دو مرز بین‌المللی برتر ترانزیت کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول