اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایانه مرزی آستارا خبر داد

صادرات 6 هزار کامیون کالا از مرز آستارا

خبرگزاری فارس: مدیر پایانه مرزی آستارا از بارگیری 6 هزار و 348 دستگاه کامیون ایرانی حامل کالا به خارج از کشور در هشت ماه نخست امسال از این پایانه خبر داد.

صادرات 6 هزار کامیون کالا از مرز آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، شهریار خدایی در نماز جمعه این شهر با تبریک فرا رسیدن روز حمل و نقل، اظهار کرد: 26 آذر هر سال یادآور صدور فرمان امام (ره) در سال 1362 در زمینه اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوب برای تخلیه کالای وارداتی از مبادی دریایی کشور است.

وی با بیان اینکه رانندگان یکی از اهرم‌های اصلی چرخه حمل و نقل جاده‌ای هستند، افزود: فعالان حوزه حمل و نقل نقش موثری در روند توسعه بخشی این حوزه مهم دارند و همواره در راستای توسعه و پیشرفت کشور و دفاع از آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه با تمام وجود تلاش می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه اساس و زیرساخت توسعه هر کشور حمل و نقل آن کشور است، تصریح کرد: شهرستان مرزی آستارا به دلیل هم‌مرز بودن با کشورهای خارج، یکی از شهرهای مهم مرزی در کشور و منطقه است که نگاه ویژه و توجه بسیار مسئولان را می‌طلبد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های حمل و نقل در آستارا، خاطرنشان کرد: در آستارا سه شرکت در زمینه حمل مسافر فعالیت دارند که دارای 60 دستگاه سواری، 12 دستگاه مینی‌بوس و 18 دستگاه اتوبوس است.

خدایی با اشاره به آمار جابه‌جایی مسافران از آذر سال گذشته تا آذر  امسال، اضافه کرد: از 35 هزار و 367 سفر انجام گرفته شده 224 هزار و 27 مسافر از این طریق جابه‌جا شده‌اند.

وی به فعالیت دو انجمن در حوزه حمل و نقل داخلی از پایانه مرزی آستارا اشاره کرد و گفت: کانون شرکت‌های حمل و نقل داخلی دارای 12 شرکت فعال و دومین انجمن نیز انجمن رانندگان است که برگزاری دوره آموزشی برای رانندگان، مهار بار، آموزش مهارت‌های رانندگی، سلامت شغلی، اجرای بیمه تکمیلی و صدور کارت هوشمند رانندگان برخی از وظایف این انجمن است.

سرپرست پایانه بار و مسافری آستارا، تعداد کامیون‌های فعال در این شهرستان را 800 دستگاه عنوان کرد و یادآور شد: در مدت مذکور تعداد 11 هزار و 341 دستگاه کامیون در حوزه داخلی آستارا بارگیری و فعالیت داشته‌اند.

وی افزود: آستارا در بخش ترانزیت بین‌الملل در بین مرزهای کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

خدایی با اشاره به تردد مسافر از پایانه مرزی آستارا در هشت ماه نخست سال جاری، تصریح کرد: در این مدت تعداد 182 هزار و 29 نفر مسافر ورودی و 183 هزار و 107 نفر مسافر خروجی از مرز آستارا بودند.

وی از افزایش 50 درصدی صادرات در هشت ماه امسال توسط کامیون‌های ایرانی حامل کالا به خارج از کشور خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته در این مدت تعداد 6 هزار و 348 دستگاه کامیون ایرانی حامل کالا به مقصد خارج از کشور اعزام و امسال نیز این آمار به تعداد 9 هزار و 8 دستگاه کامیون رسیده که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

مدیر پایانه مرزی آستارا با اشاره به آمار بارگیری کامیون‌های ایرانی حامل کالا به مقصد داخل کشور در حوزه واردات، خاطرنشان کرد: در هشت ماه سال گذشته تعداد 489 دستگاه کامیون ایرانی به مقصد داخل کشور و امسال نیز در همین مدت تعداد 343 دستگاه کامیون ایرانی حامل کالا وارد کشور شده است.

وی، ترانزیت خروجی حامل کالا توسط کامیون‌های ایرانی در سال جاری را 14 هزار و 731 دستگاه اعلام کرد.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول