اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زهک:

بازارچه‌های محلی نقش مهمی در ساماندهی دستفروشان دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار زهک گفت: بازارچه‌های محلی و جمعه بازارها نقش اساسی و مهم در تنظیم بازار و ساماندهی دستفروشان دارند.

بازارچه‌های محلی نقش مهمی در ساماندهی دستفروشان دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زهک، حبیب پیری پیش از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار شهرستان زهک اظهار داشت: در سال‌جاری بیش از 2 هزار و 500 نوبت بازرسی از سطح واحدهای صنفی این شهرستان صورت گرفته که از این تعداد 80 واحد متخلف توسط اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های زابل، زهک و هیرمند مبلغ 39 میلیون و 490 هزار ریال به جریمه نقدی محکوم و 14 واحد نیز پلمپ شده است.

وی افزود: 2 کارخانه تولید مواد پلاستیکی نیز در این شهرستان به اتهام عرضه خارج از شبکه پلمپ شده است.

فرماندار زهک بیان داشت: این جریمه‌های نقدی و برخوردهای سختگیرانه نه‌تنها باعث کنترل بازار نمی‌شود بلکه تنش و عدم ثبات بازار را نیز بیشتر می‌کند.

پیری تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای کسبه و بازاریان می‌تواند نقش اساسی در زمینه بهبود شرایط بازار داشته باشد.

وی ادامه داد: بازارچه‌های محلی و جمعه بازارها در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند نقش اساسی در زمینه تنظیم بازار و ساماندهی دستفروشان داشته باشد.

فرماندار زهک بیان کرد: بهترین راهکار برای تنظیم بازار در شرایط فعلی این است که خود کسبه از طریق خودکنترلی به بازار آرامش بخشند.

حجت‌‌الاسلام حسن خدری امام جمعه زهک هم در این جلسه در جمع بازاریان با اشاره به آیات قرآنی در زمینه کم‌فروشی و گران‌فروشی گفت: بهترین روش و الگو برای بازاریان، مراجع تقلید و احکام اسلامی تجارت است که هم سود و هم ثواب تجارت را کسب کنند که این خود باعث برکت مال آنها خواهد شد.

محمودی رئیس اداره تعزیرات حکومتی زابل هم در این جلسه اظهار داشت: هم برخورد و هم تشویق در دستور کار این اداره برای آرامش بازار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول