اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی معلولان صورت گرفت

راه‌اندازی بازارچه خیران در مرکز معلولان نوشیروانی بابل

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز جهانی معلولان و ایام محرم بازارچه خیران در مرکز معلولان نوشیروانی بابل دایر شد.

راه‌اندازی بازارچه خیران در مرکز معلولان نوشیروانی بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، به مناسبت روز جهانی معلولان و ایام محرم بازارچه خیران در مرکز معلولان نوشیروانی بابل دایر شد.

رئیس اداره بهزیستی بابل بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری این بازارچه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی معلولان و ایام محرم برای حمایت از معلولان شهرستان بابل، با همکاری اداره بهزیستی بابل، کمیسیون بانوان فرمانداری و بسیج خواهران این بازارچه دایر شد.

محمد عموزاده افزود: سود حاصل از فروش و تهیه غذا برای کمک به معلولان مرکز نوشیروانی و معلولان شهرستان بابل اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 45 غرفه در این بازارچه به ارائه غذاهای سنتی و بومی پرداختند، بیان داشت: 45 غرفه مختلف به ارائه غذاهای بومی، محلی با کیفیت بسیار مرغوب و کاملا بهداشتی پرداختند که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.

عموزاده تصریح کرد: این بازارچه که برای اولین بار دایر شده بود با هدف اهمیت دادن به غذاهای سنتی و قدردانی از زحمات زنان خانه‌دار انجام گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی بابل مهم‌ترین هدف ایجاد این بازارچه را ترغیب حضور پررنگ‌تر مردم به مرکز معلولان نوشیروانی بابل دانست و اذعان داشت: سعی ما ایجاد ارتباط و اعتمادسازی بین همه اقشار مردم برای حضور پررنگ‌تر در این مرکز است تا از نزدیک شاهد معلولان مرکز بوده و حضورشان مستمر شود.

این مسئول اظهار داشت: همچنین حضور مردم در این مرکز و مشاهده معلولان سبب می‌شود تا با دیدگان باز و هوشیارانه ازدواج فرزندان خود را کنترل و به مسئله ازدواج فامیلی توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها باید به این مسئله توجه داشته باشند تا اگر از فاکتورهای مناسب ازدواج برخوردار نیستند به مرکز ژنتیک و مشاوره مرکز مراجعه تا از بروز و تولد نوزادان معلول در جامعه کاسته شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فرمانداری بابل بیان داشت: همچنین به مناسبت هفته بسیج و ایام محرم پیرو تاکید سازمان و استانداری مازندران واحد پیشگیری این شهرستان برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم پیرامون معضلات اعتیاد در پنج مسجد شاخص، برنامه‌های سخنرانی همراه با پخش فیلم و کلیپ اجرا کرد که مورد استقبال اکثریت حاضران در مساجد قرار گرفت.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه ثمرات بسیج در طول انقلاب صددرصد موفق ارزیابی شده پس پیشنهاد ما این است که عضویت در بسیج را جدی گرفته و از خدمات بسیج برای زندگی سالم و دوری از مسائل و معضلات اجتماعی روز کمک بگیرند. 

عموزاده تصریح کرد: مهم‌ترین راهکار برای رهایی از دام اعتیاد عضویت در پایگاه‌های بسیج و استفاده از فعالیت‌های بسیج است.

انتهای پیام/86009/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول