اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز خبر داد

تخصیص 3 میلیارد ریال برای ساماندهی بازارچه سیف سقز

خبرگزاری فارس: فرماندار سقز از تخصیص اولیه 3 میلیارد ریال به منظور ساماندهی بازارچه سیف این شهرستان خبر داد.

تخصیص 3 میلیارد ریال برای ساماندهی بازارچه سیف سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز نادر فخری ظهر امروز در جلسه کارگروه مبارزه با کالای قاچاق این شهرستان اظهار کرد: امیداواریم با تخصیص این میزان اعتبار و تلاش و همکاری بیش از پیش مسئولان شاهد ساماندهی این بازاچه که در حال حاضر تقریبا راکد است، باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سقز دارای 35 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است، تصریح کرد: مرزی بودن این شهرستان زمینه قاچاق برخی کالاها را از این منطقه به داخل کشور فراهم کرده است.

وی ادامه داد: باید با فعال کردن بازارچه مرزی سیف و تشکیل تعاونی برای کوله‌بران مرزنشین با پدیده شوم قاچاق مقابله کرد.

وی در ادامه از اجرای طرح شبنم را حرکت مؤثری برای مبارزه با قاچاق کالا نام برد و تصریح کرد: اجرای این طرح نیازمند همکاری جدی مردم است.

به گفته وی طرح شبنم با هدف شفاف‌سازی کالاهای وارداتی و به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح شبنم در استان و شهرستان اقدامات مناسبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا در بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

فخری طرح شبنم را یکی از طرح‌های پیشگیرانه و بازدارنده در زمینه قاچاق کالا دانست و بر حمایت و اجرای این پروژه مهم که آرامش و رونق اقتصادی بازار را بدنبال خواهد داشت تاکید کرد.

فرماندار شهرستان سقز با بیان اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار داریم بر همه ما مسئولان تکلیف دینی و قانونی است تا از تولید داخلی به منظور حمایت از شغل برای افراد جامعه حمایت کنیم.

وی به کشف هزاران بطری انواع مشروبات الکلی، لوازم آرایشی غیربهداشتی، سیگار خارجی، دارو، لوازم صوتی تصویری، سوخت، تجهیزات ماهواره و غیره از قاچاقچیان توسط نیروهای نظامی و انتظامی و گشت‌های مشترک ادارات عضو کار گروه با اداره صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: هدف دشمن ایجاد ناامنی اقتصادی در کشور است که همه وظیفه داریم با این توطئه شوم مبارزه کنیم.

فخری از تخصیص اولیه 3 میلیارد ریال برای ساماندهی بازارچه سیف سقز خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با معضل قاچاق ساماندهی بازارچه‌های مرزی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سقز دارای 35 کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه عراق است.

انتهای پیام/79010/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول