اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی اعلام کرد

صادرات سیمان تولیدی آذربایجان غربی به 4 کشور دیگر

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: سیمان تولیدی آذربایجان غربی به چهار کشور همسایه این استان صادر می‌شود.

صادرات سیمان تولیدی آذربایجان غربی به 4 کشور دیگر

علیرضا عصمت‌پرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: وجود چهار کارخانه تولید سیمان در آذربایجان غربی زمینه‌ای فراهم آورده است تا بتوانیم تولیدات این کارخانه‌ها را به سایر کشورهای همسایه نیز صادر کنیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه سیمان بوکان در چند روز گذشته تصریح کرد: با بهره‌برداری از این کارخانه میزان تولید سیمان در استان افزایش یافته است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به سیمان تولیدی این کارخانه‌ها، افزود: در حال حاضر سالانه 4 میلیون تن سیمان در این استان تولید و بخشی از آن به سایر کشورها صادر می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: سیمان تولیدی این استان به کشورهای ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و ارمنستان صادر می‌شود.

عصمت‌پرست با بیان اینکه در حال حاضر سالانه یک میلیون تن صادر سیمان از چهار کارخانه تولید سیمان در استان داریم، متذکر شد: میزان درآمد حاصل از این میزان صادرات 70 میلیارد تومان در سال است.

وی با بیان اینکه علاوه بر سایر کشورها، سیمان استان به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود، اذعان داشت: از چهار کارخانه موجود در استان دو کارخانه سیمان در ارومیه و دو کارخانه دیگر در شهرستان‌های بوکان و خوی مستقر هستند.

انتهای پیام/61001/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول