اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آستارا خبر داد

افتتاح بازارچه میوه و تره‌بار آستارا در دهه فجر

خبرگزاری فارس: شهردار آستارا از افتتاح بازارچه میوه و تره‌بار این شهر در دهه فجر امسال خبر داد.

افتتاح بازارچه میوه و تره‌بار آستارا در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، علی کوهی در جریان بازدید میدانی خبرنگاران و اصحاب رسانه از طرح‌های عمرانی شهرداری این شهر اظهار کرد: بازدید میدانی، شناسایی، بررسی و برطرف کردن مشکلات موجود بر سر راه پروژه‌های عمرانی از جمله اهداف بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از طرح‌های عمرانی شهرداری این شهر است.

وی با اشاره به آسفالت معابر و خیابان‌های شهر در شش سال گذشته  توسط شهرداری آستارا، افزود: در این مدت در مجموع معادل 60 هکتار آسفالت با هزینه‌ای بالغ بر 70 میلیارد ریال در بخش آسفالت معابر شهر آستارا هزینه شده است.

شهردار آستارا، با اشاره به جزئیات ساختمان جدیدالاحداث شورای شهر آستارا، تصریح کرد: امسال این ساختمان با یک‌هزار و 374 متر مربع زیربنا با هزینه‌ای حدود یک میلیارد ریال با احتساب نرخ زمین به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه این ساختمان با کمترین هزینه احداث شده است، خاطرنشان کرد: با احداث ساختمان شورای شهر آستارا حدود 2 میلیارد تومان به دارایی‌های شهرداری اضافه شده است.

کوهی درباره احداث باند کند روی شهرک عباس‌آباد شهر آستارا، ابراز کرد: این طرح با هدف دسترسی آسان و بدون دغدغه اهالی این شهرک در حال انجام است که انتهای آن به غلام محله می‌رسد.

وی با اشاره به احداث یک اگوی زیر زمینی با 350 میلیون تومان هزینه برای هدایت آب‌های سطحی در ورودی شهر آستارا، اضافه کرد: در ضلع شرقی اتوبان ورودی شهر نیز یک جاده سلامت به طول 3 کیلومتر در حال احداث بوده که حدود 95 درصد عملیات زیرسازی آن به اتمام رسیده است.

*آزاد سازی 4 هکتار زمین از دست متصرفان توسط شهرداری آستارا

شهردار آستارا با اشاره به آزادسازی و تصاحب یک قطعه زمین مرغوب از دست متصرفان، اظهار کرد: با وجود فشارهای برخی افراد توانستیم این قطعه زمین بزرگ و مرغوب را از دست متجاوزان خارج کرده و از آن برای فضای سبز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 3 میلیارد ریال برای کف سازی معابر سطح شهر در شش سال گذشته هزینه شده است، افزود: با وجود محدودیت در اعتبارات و مشکلاتی نظیر ضعف در زیر ساخت‌های گردشگری، شهر آستارا همچنان زنده و پویا است.

کوهی به نحوه دفع بهداشتی زباله‌ها و تفکیک آنها در سطح شهر آستارا اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه دولت تمام شهرهای کوچک باید تا پایان سال 92 کار تفکیک زباله‌ها در مبدا را انجام داده که شامل زباله‌های کاغذ، شیشه و آهن است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین شرکت در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند، اذعان کرد: اکنون محل دفع زباله در داداش‌آباد به وسعت حدود 15 هکتار محصور شده و برای این طرح یک ورودی و نگهبانی در نظر گرفته شده که از نظر وسعت در سطح استان بی‌نظیر است.

*احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال در آستارا

شهردار آستارا، احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال در ضلع جنوبی جاده ورودی اسکله این شهر را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شهرداری برشمرد و گفت: فاز نخست این پروژه با 200 میلیون تومان اعتبار در حال ساخت است که تا کنون بیش از 80 درصد از عملیات زیرسازی آن به اتمام رسیده و تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

*احداث طرح سالم‌سازی دریا در حوزه شهری آستارا

وی درباره احداث طرح سالم‌سازی دریا در حوزه شهری آستارا،خاطرنشان کرد: در سواحل شمالی موج‌شکن اسکله آستارا عرصه‌ای به مساحت 5 هکتار با 300 میلیون تومان اعتبار در دست اجرا است که تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کوهی ادامه داد: این طرح دارای سرویس‌های بهداشتی، بخش اداری، فضای سبز، محل اسکان ناجیان غریق و هلال احمر و دیگر امکانات است که سازمان گردشگری آن را احداث کرده و تحویل شهرداری می‌دهد.

*افتتاح بازارچه میوه و تره‌بار آستارا

وی در ادامه از افتتاح بازارچه میوه و تره‌بار آستارا در دهه فجر امسال خبر داد و یادآور شد: این بازارچه با 95 درصد پیشرفت دارای 105 باب مغازه با 500 میلیون تومان اعتبار احداث شده که از امکاناتی نظیر پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه و نگهبانی برخوردار است که با افراد واجد شرایط به صورت استیجاری به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در بازدید میدانی مذکور خبرنگاران و اصحاب رسانه آستارا از طرح‌های عمرانی این شهر که به ابتکار شهردار آستارا برای نخستین بار انجام گرفت، انتقادها و پرسش‌های خود را با شهردار این شهر در میان گذاشتند.

انتهای پیام/84002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول