اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس:

بازارچه امیرچخماق در اختیار هنرمندان قرار گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس با انتقاد از نحوه کاربری فعلی بازارچه امیرچخماق یزد گفت: بهترین راهکار برای رونق این بازارچه و البته ایجاد فضای کار مناسب برای هنرمندان، قرار دادن این بازارچه در اختیار هنرمندان است.

بازارچه امیرچخماق در اختیار هنرمندان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار در نشستی با نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری استان یزد ضمن بررسی مشکلات هنرمندان رشته‌های مختلف اظهار داشت: هنرمندان یزد میراث‌دار هنرمندان بزرگ تاریخ یزد هستند و هنر و سخت‌کوشی و خلاقیت آنها را به ارث برده‌اند.

وی افزود: در میان این هنرمندان بزرگ، بسیاری از افراد گمنام مانده‌اند و لازم است متولیان امر فرهنگ و هنر استان یزد به شناسایی این هنرمندان و استفاده از ظرفیت و هنر آنها بپردازند.

جوکار با بیان اینکه متاسفانه اطلاعات کامل و جامعی از هنرمندان استان یزد وجود ندارد، خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان در رشته‌های مختلف به ویژه رشته‌های هنری اصیل و دارای قدمت و بومی استان یزد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد همچنین خواستار ایجاد فضایی مناسب در جامعه برای فعالیت هنرمندان این استان شد و افزود: یزد نیازمند دهکده فرهنگی است.

جوکار با اشاره به اینکه بسیاری از هنرمندان استان یزد در زمینه عرضه آثار هنری و حتی فضای خلق اثر هنری خود با مشکل مواجه هستند،‌ خاطرنشان کرد: استان یزد این ظرفیت را دارد که از فضاهای مناسب تاریخی و فرهنگی برای عرضه هنر هنرمندان و فعالیت هنری آنها بهره بگیرد.

وی از جمله این فضاها به بازارچه امیرچخماق یزد اشاره کرد و گفت: این فضا اکنون در اختیار مشاغلی غیرمرتبط قرار گرفته در حالی که مجموعه امیرچخماق نماد فرهنگ و تاریخ استان یزد به شمار می‌رود.

جوکار تاکید کرد: بازارچه امیرچخماق باید به بازارچه فرهنگ و هنر استان یزد تغییر کاربری پیدا کند.

نماینده یزد و صدوق در مجلس افزود: با توجه به توریست‌پذیر بودن شهر یزد همچنین پتانسیل هنرمندان این استان، بازارچه امیرچخماق می‌تواند بهترین مکان برای هنرمندان باشد.

وی از میراث فرهنگی و شهرداری یزد خواست تا با توجه به درخواست‌های مکرر هنرمندان، این بازارچه هر چه زودتر تغییر کاربری داده شود و در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

نمایندگان انجمن‌های هنری و فرهنگی استان یزد نیز در این نشست صمیمانه به بیان مشکلات خود پرداختند و نماینده مردم یزد و صدوق برای حل برخی از این مشکلات قول حمایت و پیگیری داد.

انتهای پیام/2464/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول