اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خبر داد

صادرات عسل دشتستان به کشورهای حوزه خلیج فارس

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از صادرات عسل دشتستان به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

صادرات عسل دشتستان به کشورهای حوزه خلیج فارس

حسین قیصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: کشاورزی در شهرستان دشتستان جایگاه خاصی دارد و بخش عظیمی از مردم استان به مشاغل کشاورزی اشتغال دارند.

وی افزود: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده، تقویت کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان این عرصه امری بسیار مهم و ارزشمند است.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان با تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم در راستای تقویت زیرساخت‌های کشاورزی اقدامات جدی و مؤثری انجام گرفته و در دشتستان نیز شاهد بهبود وضعیت کشاورزی هستیم.

قیصری با اشاره به اینکه دشتستان از مراکز مهم تولید عسل در کشور است تصریح کرد: عسل از تولیدات مهم و با ارزش کشاورزان و زنبورداران بومی و غیربومی دشتستان است و کیفیت این محصول در دشتستان بسیار مرغوب است.

وی از تولید سالانه 110 تن عسل در شهرستان دشتستان خبر داد و گفت: بر اساس آمار موجود زنبورداران بومی و مهاجر سالانه 110 تن عسل در این شهرستان تولید می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: دشتستان به لحاظ داشتن شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی مناسب یکی از مناطق مهم استان و کشور در زمینه زنبورداری و تولید ملکه به‌حساب می‌آید.

قیصری ابراز داشت: هر ساله 60 هزار کندوی مدرن زنبورداران مهاجر و 13 هزار کندوی مدرن زنبورداران بومی و تعداد هشت ایستگاه تولید ملکه بخش خصوصی و دولتی در این شهرستان مستقر شده و به تولید عسل و ملکه می‌پردازند.

وی تصریح کرد: بیشترین پراکندگی زنبورداران و ایستگاه‌های تولید ملکه دشتستان در مناطق ارم، بوشکان و حومه برازجان استقرار دارند.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از صادرات عسل دشتستان به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و متذکر شد: بخش عمده‌ای از عسل تولیدی دشتستان به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و بخشی از عسل دشتستان نیز به مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/2451/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول