اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

انتقاد فرماندار از خرید دسترنج کشاورزان با پایین‌ترین قیمت

خبرگزاری فارس: فرماندار زرند گفت: در پی پخش گزارش اخیر از صدا و سیما مبنی بر به فروش نرفتن محصول گوجه کشاورزان استان فارس مشخص شد که همان گوجه در شهرستان زرند با مبلغ هر کیلو یک‌هزار و 200 تومان به فروش می‌رسد.

انتقاد فرماندار از خرید دسترنج کشاورزان با پایین‌ترین قیمت

رضا کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: در پی پخش گزارش اخیر از صدا و سیما مبنی بر به فروش نرفتن محصول گوجه کشاورزان استان فارس مشخص شد که همان گوجه در شهرستان زرند با مبلغ هر کیلو یک‌هزار و 200 تومان به فروش می‌رسد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق باربری‌ها مشخص شد، همین گوجه با قیمت هر کیلو 800 تومان از دلالان جهرم خریداری شده و خریدار جهرمی به قیمت هر کیلو 400 تومان از کشاورزان خریداری و با پیگیری که شخصا با دستگاه‌های متولی در جهرم انجام دادم به این نتیجه رسیدیم، وجود عوامل نامشخص و یا نظارت ناکافی بر دلالان در سطح میدان میوه و تره‌بار پیش از توزیع محصول در بازار قیمت آن را حتی تا چندین برابر قیمت واقعی افزایش می‌دهند.

کرمی گفت: لذا دلالان محصولات باغی و زراعی را با قیمت پایین از باغداران و زارعان خریداری می‌کنند و آن را با چند برابر سود به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.

وی تصریح کرد: به دلیل نبود یک مجموعه منسجم و تشکل خاص خرید و فروش محصول، واسطه‌ها خارج از هر معیار و ضوابطی عمل کرده و محصولات کشاورزی را از کشاورزان به حداقل قیمت خرید و با حداکثر قیمت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسانند و در این میان هیچ‌گونه نظارتی نیز بر کار واسطه‌ها نیست و این قشر بیشترین سود را در این بین از آن خود می‌کنند.

کرمی ایجاد مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را بهترین ساز و کار مقابله با دلالی دانست تا تولیدکننده محصول خود را به طور مستقیم و با قیمت بالاتر به مصرف‌کننده برساند.

انتهای پیام/80022/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول