اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

7 برابر استاندارد جهانی دلال فروش کالا در ایران است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: 7 برابر استاندارد جهانی دلال و واسطه‌گر برای فروش کالا در کشورمان فعالیت می‌کنند.

7 برابر استاندارد جهانی دلال فروش کالا در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی داودز‌‌اده ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز استاندارد در اردبیل اظهار داشت: تولید‌کنندگان با عنوان سربازان خط مقاوم اقتصاد مقاومتی و تقویت جبهه تولید ملی نقش اساسی در توانمند کردن حوزه اقتصادی ایران دارند و با طرح موضوع اقتصاد مقاومتی زمینه و بستر پویایی این قشر بیشتر فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند اقتصاد مقاومتی در مفاهیم اقتصاد جهان و سیر تاریخی جایگاه و محدوده مشخص ندارد اما در تمام کشورها اقتصاد مقاومتی در شرایط خاص اجتماعی و توجه به منابع انسانی تولید ناخالص داخلی و ملی و در‌آمد سرانه کشور تعریف و تبیین خاصی دارد.

استاد دانشگاه‌های اردبیل یادآور شد: در کشور ما با درایت مقام معظم رهبری مفهوم اقتصاد مقاومتی وارد اقتصاد شد هر چند که سابقه اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهکار درست در از بین بردن آثار تحریم‌ها در کشورهایی همچون ژاپن و کره پیشینه‌ای تاریخی دارد.

داود‌زاده گفت: دانشگاه‌های استان و صدا و سیما ورود عالمانه به این موضوع و تبیین اقتصاد مقاومتی نداشتند به گونه‌ای که گاه عده‌ای آدرس غلط در معرفی اقتصاد مقاومتی ارائه می‌کنند به طوری که این اقتصاد هیچ سنخیتی با اقتصاد سوسیالیستی و کوپنی و دولتی صرف ندارد و تفسیر‌های به رای در این زمینه خطرناک به نظر می‌رسد.

وی بزرگترین تکیه‌گاه و شالوده اقتصاد مقاومتی را اجرای واقعی اصل 44 اعلام کرد و افزود:‌ مردمی کردن اقتصاد و واگذاری حقیقی تولید واردات و صادرات به خود مردم و بخش خصوصی می‌تواند توانمندی‌ها را افزایش داده و مدیریت سرمایه‌ای را در اقتصاد کشور توانمند کند.

استاد دانشگاه‌های اردبیل تاکید کرد: دولت باید با مدیریت منسجم از واحدهای تولیدی به ویژه با رفع مشکلات نقدینگی و ارزی آنها حمایت کرده و در جایگزین کردن ماشین‌آلات جدید به جای فرسوده و حمایت از صادرات حرکت منسجم و اقدام لازم را انجام دهد.

داودز‌اده توجه به کیفیت و مشتری‌مداری را از مقوله‌های مهم و اساسی در ارتقای جایگاه تولید محصولات بخش‌های مختلف توصیف کرد و بیان داشت: آموزش که از سوی برخی مدیران کاست و هزینه محسوب می‌شود یک سرمایه‌گذاری جدی است چرا که در سایه آموزش ارتقای کیفیت و کمیت تولید رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود آموزش نیروها را امری ضروری و واجب برشمرد و تصریح کرد: در کشورهای سوسیالیستی به عنوان زیر‌بنا و اساس جهت‌گیری اجتماعی و فکری امر آموزش مورد توجه قرار می‌گیرد در حالی که در کشورهای در حال توسعه این امر رو بنا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول