اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهدی اربابی:

دلال‏ها پدر فوتبال ایران را درآوردند/ اروپایی‏ها با تعصب‌‏تر بازی می‏کنند

خبرگزاری فارس: مربی قدیمی و سرپرست سال‏های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه در گذشته تعصب و غیرت شگرد ورزش ایرانی‏ها بود، گفت: دلال‏ها پدر فوتبال ایران را درآوردند.

دلال‏ها پدر فوتبال ایران را درآوردند/ اروپایی‏ها با تعصب‌‏تر بازی می‏کنند

مهدی اربابی در گفت‌‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: امروز ماشین 700 میلیونی و ویلا جایگزین تعصب و غیرت در فوتبال شده است.

وی ادامه داد: فوتبالیست‏های دهه 70 ایران با تعصب و حرفه‏ای‏‌تر بودند؛ اما امروز اروپایی‏ها با تعصب‌‏تر از ما بازی می‏کنند.

اربابی اضافه کرد: از سال 1370 هجری شمسی به بعد مدارس فوتبال در کشور به مرور زمان رونق گرفت و من قبل از اینکه مسئول اجرایی فدراسیون فوتبال ایران شوم، یک مربی بودم که سال 1349 مدرک مربی‏گری درجه B آسیا را دریافت کرد و به تدریج تا دوره تکمیلی پیش رفت.

اربابی ادامه داد: افرادی مانند مدد نوعی، ایرج دانایی‏فر، رجب فرامرزی و بسیاری دیگر از نام‏آوران آن دوران فوتبال ایران بی‏توقع و با لذت به بازیکنان آموزش می‏دادند و با بازی خوب تیم‏ها خستگی از تن‏شان بیرون می‏آمد.

* درخواست مبالغ کلان برای آموزش فوتبال

سرپرست سال‏های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران افزود: در حال حاضر، برخی مربیان برای آموزش فرزندان مردم درخواست‏های مالی کلانی دارند.

اربابی تصریح کرد: خانواده‌‏‏ها نیز کودکان خود را با صرف هزینه‌‏های گزاف در این مدارس ثبت‌‏نام می‏کنند تا در آینده به ستاره‌‏هایی مانند علی دایی یا علی کریمی تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: از دهه 70 به این سو آموزشی نداشتیم و آخرین نسل عصر طلایی فوتبال ایران همان علی دایی، مهدوی‏‌کیا، کریم باقری و ... بودند.

مربی قدیمی فوتبال ادامه داد: حال در این فضای بی‌‏آموزشی، ماشین 700 میلیونی زیر پای این فوتبالیست‏ها می‏آید و باید دانست که چه کسی این پول‏ها را تزریق می‏کند؟

اربابی گفت: «دلال‏هایی که به بازیکن می‏گویند تو 20 میلیون تومان می‌‏ارزی اما من 120 میلیون تومان برایت می‏گیرم، 40 میلیون تومان سهم تو و بقیه رو بریز به فلان حساب، پدر فوتبال را درمی‏آورند».

وی ادامه داد: زمانی که ما در فوتبال بودیم، کسی جرأت چنین کارهایی را پیدا نمی‏کرد؛ این دلال‏ها از کجا به فوتبال مملکت رخنه کرده‌‏اند؟

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول