اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس:

هدایت‌کنندگان دلالان بازار ارز شناسایی شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با دلال بازی در بازار ارز برخورد شده و مشخص شود کسانی که چنین اقداماتی را انجام می‌دادند از کجا هدایت می‌شدند.

هدایت‌کنندگان دلالان بازار ارز شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در همایش تجلیل از فعالان هفته نیروی انتظامی که در سالن همایش اصناف قم برگزار شد با اشاره به اینکه در قرآن مبحث دشمن‌شناسی برای هر حکومت و برای مسلمانان بسیار ضروری و مهم برشمرده شده است، گفت: اگر ما در مسیر حرکت خود گفتار، رفتار و کردار و اظهارات دشمن را دقیق در نظر نداشته باشیم نمی‌دانیم که چگونه باید انجام وظیفه کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک سوم آیات قرآن درباره دشمنان است بیان کرد: یک سوم قرآن هم مربوط به قصص قرآن بوده که بسیار آموزنده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نبی مکرم اسلام می‌فرمایند «عاقل‌ترین مردم کسانی هستند که پروردگار خود را شناخته و از او اطاعت کنند و دشمن خود را شناخته و بر او بتازند».

وی افزود: در این حدیث شناخت خدا با همه استدلالات‌ بیان شده و سپس بر مسئله دشمن‌شناسی تاکید می‌شود، اگر در این روایات و قرآن دقت داشته باشیم در می‌یابیم که دشمن‌شناسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آشتیانی با اشاره به اینکه در ماجرای فتنه دشمن همه منافقین و سلطنت‌طلبان و افراد زاویه‌دار با نظام را به میدان آورد خاطر نشان کرد: اگر انسان به دشمن توجه نداشته باشد وقتی که کید دشمن رخ داد از خواب بیدار می‌شود.

وی تاکید کرد: باید در شرایط کنونی انگیزه دشمنی دشمنان را دریابیم، اگر این هدف را درک نکنیم نخواهیم توانست توطئه دشمن را خنثی کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: گاهی توطئه دشمن اقتصادی، گاهی سیاسی، گاهی برای قدرت طلبی و گاهی هم با هدف براندازی است؛ وقتی انگیزه را دانستیم می‌دانیم از چه راهی و چه اشخاصی می‌توانند با این انگیزه مبارزه و مقابله کنند.

وی بیان کرد: تا وقتی نظام جمهوری اسلامی پا برجاست توطئه‌هایی وجود خواهد داشت و امروز با وجود اینکه 33 سال از شکل‌گیری و تثبیت نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد ولی نباید لحظه‌ای از پاسداری نظام غافل شد.

آشتیانی با اشاره به اینکه شناخت نقشه دشمن از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: امروز دشمن جنگ اقتصادی، جنگ ارزش‌ها و جنگ فرهنگی را به تمام معنا آغاز کرده و در این جنگ است که همه باید به میدان بیایند.

وی افزود: در این جنگ اگر رؤسای قوا دست به دست هم داده و ملت با یکدیگر متحد شود دشمن همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس هشت سال تلاش کرد و به جایی نرسید ره به جایی نمی‌برد.

نماینده مردم قم در خانه ملت خاطر نشان کرد: اگر در یک جامعه فساد رخنه کرده و انسان‌ها را از درون تهی کرد آن جامعه دیگر نمی‌تواند سرپا بایستد بنابراین باید نگذاریم به ارزش‌های انقلاب ما که اسلامی و قرآنی است لطمه‌ای وارد شود.

وی با بیان اینکه مردم باید امروز همانند دوران جنگ اتحاد یکپارچه داشته و به میدان بیایند بیان کرد: دشمن امروز از راه اقتصاد و فرهنگ وارد شده و باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم. باید با دلال بازی در بازار ارز برخورد شده و مشخص شود کسانی که چنین اقداماتی را انجام می‌دادند از کجا هدایت می‌شدند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول