اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناباد:

بانک‌ها بیشتر تسهیلات خود را به بخش دلالی و واسطه‌گری پرداخت می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار گناباد گفت: بانک‌ها بیشتر تسهیلات خود را به بخش دلالی و واسطه‌گری پرداخت می‌کنند تا به تولید کننده واقعی و این خود سبب بروز مشکلاتی برای تولید کننده می‌شود.

بانک‌ها بیشتر تسهیلات خود را به بخش دلالی و واسطه‌گری پرداخت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد صفایی پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از دست‌اندرکاران دامپزشکی که در سالن اجتماعات دامپزشکی گناباد برگزار شد، اظهار داشت: به لحاظ فرهنگی تولید یک ارزش است و کارآفرینی که در حوزه تولید فعالیت می‌کند یک نیروی ارزشی است.

وی افزود: نظام مسلط تولید در عرصه جهانی یعنی نظام سرمایه‌داری و تقسیم کار جهانی را تعریف کرده که در آن دو وظیفه تامین انرژی و مصرف تولید انبوه این نظام بر عهده کشورهای جهان سوم است و این امر سبب شده که در کشورهای جهان سوم مبانی تئوری تولید یک مبانی مخدوش باشد.

وی ادامه داد: از نخستین برنامه مدون توسعه، بسیاری از ساختارها و مبانی توسعه در ایران تغییر پیدا نکرده است به طوری که مصرف‌گرایی افراطی یک ارزش محسوب می‌شود با این حال در امر تولید کشاورزی شاهد افزایش بوده‌ایم.

صفایی افزود: در سال 1357 با 35 میلیون جمعیت میزان تولید کشاورزی در ایران 25 میلیون تن بوده است و این در حالی است که امروز با بیش از 70 میلیون جمعیت 100 میلیون تن تولید را در ایران شاهد هستیم و این یک جهش بزرگ است به طوری که تولید کشاورزی در سال‌های اخیر در ایران 300 درصد رشد داشته است.

فرماندار گناباد تصریح کرد: جنگ اقتصادی یک فرصت است و نظام بانکی در راستای فرهنگ و توسعه اقتصادی بنا شده است.

وی با انتقاد از نگاه سودجویانه بانک‌ها گفت: بانک‌ها بیشتر تسهیلات خود را به بخش دلالی و واسطه‌گری پرداخت می‌کنند تا به تولید کننده واقعی، زیرا تولید کننده همیشه با مشکلاتی مواجه است و در زمان سوددهی و بازپرداخت تسهیلات با چالش مواجه می‌شود.

وی بیان داشت: بهره‌وری و افزایش بهره‌وری در آئین در آئین اسلام یک تکلیف شرعی و یک کار عقلی است.

صفایی گفت: در حوزه‌های مختلف سعی شده که حلقه‌های تولید و حلقه‌های مرتبط با آن در شهرستان شکل گیرد که پایداری تولید افزایش یابد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسائل زیرساختی مرتبط و عمومی زودتر شکل گیرد که به پایداری و سرعت انتقال تولید کمک شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول