اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

حوزه علمیه و دانشگاه بال‌های پرواز انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام ادیب یزدی حوزه و دانشگاه را دو بال پرواز انقلاب اسلامی دانست و خطاب به دانشجویان گفت: شما پرچم‌دار ولایت، وحدت و همدلی تمام آحاد جامعه باشید و مبادا در جایی که انقلاب به شما نیاز دارد، غیبت کنید.

حوزه علمیه و دانشگاه بال‌های پرواز انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان نشست هم‌اندیشی «رسالت دانشجو و جوان در دانشگاه و جامعه» با حضور دانشجویان بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی شهر برازجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی در آئین برگزاری این نشست اظهار داشت: دانشجوی بسیجی هر کجا وارد شود اسباب بیان حقایق، روشنگری و روشنفکری هستند و دانشجویان باید با حقیقت‌بینی و واقع‌نگری برای اعتلای جامعه بکوشند.

این استاد حوزه و دانشگاه، دو بال پرواز انقلاب اسلامی را حوزه علمیه و دانشگاه دانست و خطاب به دانشجویان افزود: دانشجویان پرچم‌دار استقلال و تمامیت ارضی، ولایت، وحدت و همدلی تمام آحاد جامعه باشید و مبادا در جایی که انقلاب به شما نیاز دارد، غیبت کنید.

وی با اشاره به اینکه ریشه انقلاب اسلامی نشأت گرفته از تفکر حسینی و علی‌اکبری است خاطر نشان کرد: هر کدام از شما دانشجویان باید به فکر اصلاح جامعه و سکوی پرتاب اعتلای آحاد مردم باشید.

ادیب یزدی با تاکید بر ضرورت حضور دانشجویان در عرصه سازندگی جامعه تصریح کرد: دانشجویان ما زیرک‌ترین و باهوش‌ترین قشر جامعه هستند و به همین خاطر باید در عرصه سازندگی کشور حضور فعالانه داشته باشند.

وی دانشجویان را به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری توصیه کرد و اذعان داشت: امروز تمامیت ارضی کشور و استقلال ما بسته به زلف ولایت است و همه ما باید در مسیر ولایت گام برداریم.

ادیب یزدی با اشاره به خطر روزمر‌گی دانشجویان و آحاد جامعه گفت: برای اینکه انسان به چاه روزمر‌گی نیفتد باید توجه به کمال و درک مراتب تقوا داشته باشد.

وی با تاکید بر آنکه دانشجویان باید از خود مراقبت کنند و در دام ظواهر دنیوی گرفتار نشوند ابراز داشت: دانشگاه جای کار خلاف شرع نیست و بایستی مراقبت کنید که به دام ظواهر دنیوی و بی‌دینی دچار نشوید.

سید محمدجواد مهدوی‌مرتضوی، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان، در این نشست دانشجویان را منادی و بیدارگر جامعه خواند و گفت: اگر دانشجو را خواب بگیرد، جامعه دچار تشتت خواهد شد چرا که بیداری و مطالبه‌گری خصلت دانشجوی مسئولیت‌پذیر است.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول