اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار فضلی:

نظیر فتنه 88 در حوادث صدر اسلام هم مشاهده نشده بود

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: فتنه 88 از جمله حوادث بزرگی بود که ام‏القرای جهان اسلام را نشانه گرفت و شاید نظیر آن را در حوادث صدر اسلام هم مشاهده نشده بود.

نظیر فتنه 88 در حوادث صدر اسلام هم مشاهده نشده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار علی فضلی پیش از ظهر امروز در جمع بسیجیان شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر حاضر در رزمایش الی ‏بیت‏المقدس بیان داشت: کشورهایی که می‏خواهند در خط اسلام قدم بردارند، باید از تجربه بسیج بهره بگیرند و هر جا کشور و ملتی به این الگو نزدیک شده‏اند، پیروزی‏های بسیاری را شامل حال ملت‏های خود کرده‏اند.

فضلی تقویت بسیج را به معنای هر چه خالص‏تر کردن عناصر بسیجی و توسعه فعالیت‏های بسیج در همه نقاط جغرافیایی و زندگی عنوان کرد.

وی افزود: بسیج یعنی حضور در دفاع، علم، فرهنگ، هنر، سیاست، تولید، فناوری، خدمات‏رسانی و محرومیت‏زدایی، ورزش و همه عرصه‏هایی است که نیاز جامعه به آن احساس می‏شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج حرکتی مردمی بوده که برای خود مردم است و از همه اقشار در آن حضور فعال دارند.

فضلی اظهار داشت: امروز به فضل خداوند متعال، بسیج در همه زمینه‏ها حضوری موثر دارد و از مهم‏ترین اقدامات بسیج شجره طیبه صالحین بوده که تربیت دینی و بصیرت‏بخشی بسیجیان و جامعه را هدف‏گذاری کرده است.

وی با اشاره به رشادت‏های رزمندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان استان سمنان نشان دادند که همه دورانی که موردنیاز انقلاب بوده است، حضور فعالی داشته‏اند.

فضلی ادامه داد: در لشکر 8 نجف اشرف، لشکر 17 علی ابن ابیطالب، لشکر 21 امام رضا تا تشکیل تیپ مستقل 12 قائم، حضور رزمندگان استان سمنان اثبات شده است.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان استان سمنان از غرب تا جنوب و در کل معرکه جنگ تحمیلی حضور داشته‏اند.

فضلی با اشاره به تقارن سالروز عملیات طریق‏القدس با رزمایش بیت‏المقدس استان سمنان اظهار داشت: این عملیات منجر به فتح بستان شد و رزمندگان در اجرای عملیات به بلوغ مطلوبی رسیدند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تکلیف همه ما مقاومت و پایمردی است، افزود: ایستادگی مقابل خطرات با سلاح معنویت، بصیرت و آمادگی محقق می‏شود و  البته حوادث امروز پیچیده‏تر است.

فضلی گفت: فتنه 88 از جمله حوادث بزرگی بود که ام‏القرای جهان اسلام را نشانه گرفت و شاید نظیر آن را در حوادث صدر اسلام هم مشاهده نشده بود.

وی اضافه کرد: اگر رهبری امام خامنه‏ای نبود، معلوم نمی‏شد چه بر سر ملت می‏آمد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در فتنه تشخیص خودی از غیرخودی و محرم از غیرمحرم مشکل است و حضور بسیج در عرصه عملی مقابله با فتنه به سرعت آتش فتنه را خاموش و سردمداران فتنه را در امواج خروشان خود غرق کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رزمایش 10 هزار نفری گردان‌های واکنش سریع «الی بیت‌المقدس» به طور هم‏زمان در سطح استان سمنان در حال برگزاری است.

رزمایش‌ الی بیت‌المقدس با نام «لبیک یا رسول‌الله» در سطح استان در پنج شهرستان میامی، شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار انجام می‏شود.

این رزمایش به استعداد 27 گردان بیت‏المقدس و با حضور 9 گردان امام حسین (ع) و 9 گردان الزهرا(س) برگزار می‌شود.

برنامه‏های طرح‏ریزی شده در این رزمایش شامل دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات، مقابله با اغتشاشات، دفاع از مراکز حساس، ‌ایست و بازرسی، کمین و ضدکمین بر اساس طرح‏های مصوب بوده و بسیجیان استان سمنان، با توجه به تهدیدات داخلی این رزمایش را انجام می‌دهند.

در استان سمنان بیش از 217 دسته عملیاتی تحت عنوان گردان‏های واکنش سریع بیت‏المقدس تشکیل شده است و این گردان‏ها شامل 147 دسته واکنش سریع ذوالفقار و 70 دسته واکنش سریع بیت‏المقدس هستند.

مکان برگزاری این رزمایش در شاهرود، میامی و گرمسار در منطقه عمومی این شهرستان‏هاست و در دامغان در اردوگاه قدس و در سمنان و مهدیشهر که به صورت مشترک برگزار می‏شود، در اردوگاه قدس است.

تعداد افراد شرکت کننده در این رزمایش 10 هزار نفری در شهرستان سمنان یک هزار و 800 نفر، شاهرود 2 هزار و 400 نفر، دامغان یک هزار و 700 نفر، گرمسار یک هزار و 250 نفر، میامی یک هزار و 250 نفر و مهدیشهر یک هزار و 100 نفر است.

انتهای پیام/2249/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول