اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مشهد در گفتگو با فارس:

فتنه به دنبال براندازی ارزش‌ها است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فتنه به دنبال براندازی ارزش‌ها است، امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای با تبلیغاتی وسیع شهادت، شهدا، ولایت فقیه و اصولگرایی را به سخره گرفته‌اند و در صدد متلاشی ساختن ارزش‌های ناب اسلامی هستند.

فتنه به دنبال براندازی ارزش‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد جواد کریمی بعد از ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در جمع دانشجویان حوزه بسیج امام حسین(ع) در دانشگاه آموزش عالی تابران مشهد اظهار داشت:‌ در فرهنگ اسلامی اصطلاحی با عنوان فتنه ماهیت ضربه‌زنندگان داخلی به پیکره اسلام را نمایان می‌کند؛ فتنه در درون امت اسلامی به وقوع می‌پیوندد و ضربه‌های خارجی بر تنه اسلام سرزمین‌گشایی و شبیخون تعریف می‌شوند.

کریمی با اشاره به واقعه کربلا و حضور مشاهیر جامعه اسلامی در صف مقابل حسین(ع) خاطر نشان کرد: کوفیان شهره به سلحشوری و جنگ‌آوری بودند و از همین حیث علی(ع) مرکز خلافت خود را این شهر قرار داد.

وی ادامه داد: اما همین سلحشوران و مشاهیر اسلام، صفی مقابل ائمه‌اطهار با عنوان فتنه‌گران تشکیل دادند؛ فتنه‌گران در پیشینه خود همواره دوره‌ای طلایی را سپری کرده و با پیروی از دو اصل ثروت و قدرت در متن جامعه اسلامی حرکتی خلاف جریان اسلامی آغاز کرده‌اند؛ زبیر و طلحه در عصر نبی مکرم اسلام در زمره این جریان‌ها به‌شمار می‌روند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: امروز باید مصادیق فتنه و فتنه‌گران صدر اسلام را با ماهیت انقلاب اسلامی و ضربه‌های وارده بر پیکره آن را با مصادیق نظام رصد و بررسی کنیم.

ثروت و قدرت دو شاخصه بروز فتنه در متن جامعه اسلامی است

کریمی با طرح این سؤال که فتنه‌گر کیست و چه اهدافی را دنبال می‌کند گفت: در راستای بررسی نسبت به فتنه‌گران صدر اسلامی باید این مصادیق را با حوادث انقلاب رصد کنیم تا بتوانیم برآیند صحیحی از ظهور و بروز فتنه و عملکرد آن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین اقدامات فتنه،‌ شهادت اولیای خداست حضور اولیاء خدا مانع دستیابی باطل به اهداف خود می‌شود، در واقع شهادت اولیاء خدا مسیری جهت مهار فتنه و افشای اعمال فتنه‌انگیز در جامعه است.

نماینده مردم مشهد و کلات با برشمردن اهداف اساسی فتنه در امت اسلامی یادآور شد: ایجاد آشوب، ستیز با عدالت و ایجاد بدعت از دیگر اهداف فتنه برای دستیابی به آرمان‌های خلاف جریان نظام خود هستند؛ باید فضای جامعه اسلامی متلاطم توأم با گرد و غبار شود تا فتنه مسیر اهداف خود را پیش ببرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه فتنه، نقطه مقابل عدالت است گفت: مبارزه با عدالت‌گرایی اسلام در جامعه اسلامی در رأس عوامل فتنه برخاسته از جامعه تلقی می‌شود.

تلاطم فضای سیاسی جامعه سبب پایمالی حق و منطق می‌شود

کریمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبتنی بر ایجاد آرامش در فضای عمومی جامعه اظهار داشت: جامعه اگر از نظر سیاسی دچار تلاطم شود، حق و منطق گم می‌شود و بر همین اساس مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر ایجاد فضای امنیت و آرامش در جامعه دارند.

وی ادامه داد: بدعت نقطه نمایان در فتنه 88 بود و این بدعت در وهله نخست پیشوایان دین ولایت فقیه را نشانه گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنای طراحی برنامه‌های فتنه در جامعه اسلامی را تضعیف قدرت دفاعی و نظامی جامعه دانست و اظهار داشت: کشته‌سازی و خون‌ریزی، تضعیف قدرت دفاعی و نظامی جامعه اسلامی مبنای طراحی برنامه‌های عوامل فتنه است.

وی تصریح کرد: فتنه به دنبال براندازی ارزش‌ها است، امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای با تبلیغاتی وسیع شهادت، شهدا، ولایت فقیه و مهم‌تر از همه اصولگرایی را به سخره گرفته‌اند و در صدد متلاشی ساختن این ارزش‌های ناب اسلامی هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از دیدار اخیر نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور یاد کرد و گفت: در این دیدار به‌طور مکرر نمایندگان به احمدی‌نژاد این نکته را یادآور شدند که عملکرد رئیس‌جمهور نباید به‌گونه‌ای باشد که اصولگرایان شرمنده باشند.

کریمی افزود: گمراهی عوام، بازگشت نژاد‌پرستی، مقام‌پرستی و ثروت‌اندوزی از دستاوردهای فتنه به‌شمار می‌رود؛ فتنه و فتنه‌انگیزی خسارات زیادی بر جامعه اسلامی متحمل می‌سازد.

وی تاکید کرد: ایران کشوری‌ است که در تمام مقاطع زمانی آموزه‌های عاشورا را در رأس عملکرد خود قرار داده و با این رویکرد موفق به احیای اسلام ناب محمدی و پایداری انقلاب اسلامی شدیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ثروت و قدرت را رمز بروز و ظهور فتنه در جامعه اسلامی دانست و گفت: ثروت و قدرت عامل حضور فتنه بوده که نقطه مقابل آن خدمتگزاری و تفکر بسیجی است.

انتهای پیام/70001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول