اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش بین‌المللی امام سجاد (ع) مطرح شد

روایت یک مبارز لبنانی از جنگ 33 روزه/فتنه‌انگیزی اسرائیل ‌بعد از شکست مفتضحانه‌

خبرگزاری فارس: رئیس گروه قطان لبنان گفت: ‌در جنگ 33 روزه لبنان با رهبری سید حسن نصر‌الله وقتی که دشمن متوجه شد از راه نظامی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد به فتنه‌انگیزی و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان و حمایت از افکار تکفیری روی آورد.

روایت یک مبارز لبنانی از جنگ 33 روزه/فتنه‌انگیزی اسرائیل ‌بعد از شکست مفتضحانه‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ احمد القطان در ادامه همایش بین‌المللی امام سجاد (ع) در هرمزگان اظهار داشت: تردیدی نیست که خاندان پیامبر (ص) سرور و رهبر همه کسانی هستند که به دنبال هدایت و رستگاری هستند.

 وی افزود: اهل سنت همانند شیعیان اهل بیت پیامبر اسلام (ص) را دوست دارند و در نماز جمعه و سخنرانی‌ها، این بزرگواران را به عنوان الگو و اسوه معرفی می‌کنیم.

احمد القطان ادامه داد: امام سجاد (ع)، امام انسان‌های پرهیزگار و با تقوا، فارغ‌التحصیل مکتب نبوت و مدرس ایشان نبی مکرم اسلام (ص) بودند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان فرزند شهیدی بود که در برابر ظلم و ستم سر تسلیم فرود نیاورد و در راه آزادی امت اسلامی به شهادت رسید.

رئیس گروه قطان لبنان افزود: آن حضرت در خردسالی در محضر مبارک پدر و عموی گرامی شان امام حسن(ع) معارف قرآن و علوم الهی را فرا گرفت.

احمد القطان اذعان کرد: پس از حادثه کربلا دشمن می‌خواست امام سجاد(ع) را به شهادت برساند ولی اراده خداوند این بود که آن حضرت زنده بماند تا بشریت از وجود ایشان بی‌بهره نماند.

وی در ادامه به ضرورت توجه به وحدت امت اسلامی اشاره کرد و گفت: ما در جمعیت قول و عمل لبنان در زمینه معرفی اهل بیت و دستیابی به وحدت امت اسلامی با موسسات شیعی در این کشور همکاری داریم.

احمدالقطان با اشاره به رفتار امام علی با خلفا، اظهار داشت: امام در مشکلات و جایی که به نفع اسلام و مسلمین بود از کمک به خلفا غفلت نمی کردند.

رئیس جمعیت قول و عمل لبنان تصریح کرد: در جنگ 33 روزه لبنان با رهبری سید حسن نصر‌الله وقتی که دشمن متوجه شد از راه نظامی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد به فتنه‌انگیزی و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان و حمایت از افکار تکفیری روی آورد.

به گفته قطان، دشمن به این نتیجه رسیده بود که تنها با راه انداختن فتنه و کشتار مسلمانان به دست خودشان است که می‌تواند به اهدافش برسد.

وی تصریح کرد: اصل و ریشه افکار تکفیری در برخی از کشورهای اسلامی و عربی ریشه دارد و از آنجا به سایر کشورها رسوخ می‌کند.

قطان گفت: انسان‌های بزرگی همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی و سید حسن نصرالله و بسیاری دیگر از علمای شیعه و سنی برای دفاع از اسلام و مسلمین و اتحاد امت اسلامی تلاش‌های فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه من از طریق رسانه‌ها خطاب به سران کشورهای اسلامی به ویژه عربستان سعودی پیامی دارم و آن این است که متوجه خطر تندروی و افراطی‌گری که آنها به دنبال ترویج آن هستند باشند زیرا این خطر نه تنها مذهب شیعه بلکه به همه جهان اسلام آسیب وارد می کند و در نهایت دامن خود آنها را نیز خواهد گرفت.

قطان افزود: به آنها پیشنهاد می‌کنم که در راستای عزت و سزبلندی اسلام، با سایر کشورهای اسلامی به ویژه ایران اسلامی دست برادری دهند تا شاهد وحدت و اتحاد جهان اسلام باشیم.

انتهای پیام/‌ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول